Nejtěžší úkoly řešte jako první

Udělejte si jasnou představu o plánovaných úkolech, které je třeba vykonat během pracovního týdne. Poté si stanovte priority na denní bázi a zpracujte si odpovídající časový harmonogram jejich plnění.

„Těžké nebo nepříjemné pracovní úkoly neodkládejte na později, stejně jim neutečete. Lepší bude, když se jim budete věnovat hned po ránu, kdy máte mysl odpočatou a svěží,“ připomíná Jan Dvořák.

Poštu vyřizujte dle priorit

Svět se nezboří, když nebudete okamžitě reagovat na každý e-mail. Přijde-li vám za den například 30 e-mailů a odpověď na každý z nich vám zabere více než pět minut, strávíte jen odepisováním přes dvě a půl hodiny svého pracovního času. A ten vám bude samozřejmě chybět někde jinde.

„Příchozí poštu proto zběžně prohlédněte a odpovídejte dle priorit. E-maily, které lze vyřídit do dvou minut, řešte okamžitě, zbytek si rozplánujte,“ doporučuje Dvořák.

Facebook využívejte s mírou

Jestliže strávíte v pracovní době půl hodiny denně na Facebooku, za měsíc promarníte klábosením s přáteli 10 hodin. A to je více než jeden standardní pracovní den, který si budete muset nějak nahradit.

Na druhou stranu, pokud máte klíčové úkoly splněné a cítíte se unaveni, může vám Facebook posloužit jako skvělý způsob relaxace. „Mějte však své brouzdání po internetu pod kontrolou, jinak vás sociální sítě přemohou,“ zdůrazňuje Jan Dvořák.