I přes nepříznivou situaci na pracovním trhu se podle Václava Prýmka z PwC musejí firmy stále snažit přitáhnout kvalitní mladé lidi, jinak jim je přetáhne konkurence.

Mladí sázejí na internet

Pro studenty je hlavním zdrojem informací o studiu a pracovních příležitostech internet a sociální sítě, 89 procent respondentů má profil na Facebooku a 28 procent na profesní síti LinkedIn. Více než pětina studentů už prý navíc vůbec nečte tištěná média.

Kdo chvíli stál...

"Firmy nesmějí zůstat pozadu. Již několik let jsme proto aktivní na sociálních sítích a kromě několika brožur a letáků je pracovní smlouva jedním z mála papírových dokumentů, který od nás studenti dostávají," uvedl Prýmek.

Zároveň je podle něj dobré zaměřit se na studentské organizace. Podle průzkumu zná nějaký takový spolek na své škole 84 procent studentů, zároveň se zde sdružují aktivní a angažovaní mladí lidé.

"V přijímacím řízení totiž může mít reference z kvalitní studentské organizace stejnou hodnotu jako z brigády," myslí si Prýmek.

Studenti znají spolupracující firmy

Mladí si zároveň všímají firem, které spolupracují s jejich školou, partnery univerzity zná 71 procent dotázaných. Studenti prý přitom ocení například setkávání s odborníky či konzultace ohledně řešení konkrétních odborných problémů.