„Průměrná hrubá mzda v dělnických profesích se nyní ve Vrchlabí pohybuje okolo 32 tisíc korun měsíčně plus výkonnostní prémie. Lidé v nejvyšších tarifních třídách mají zhruba o deset tisíc více,“ potvrdil mluvčí podniku Škoda Auto Jozef Baláž.

Prestižní zaměstnavatel

Zaměstnanci v průmyslu Královéhradeckého kraje patří průměrnou výplatou 24 tisíc korun mezi nejhůře placené v Česku. Méně peněz dostávají průmysloví dělníci pouze v Karlovarském a Pardubickém kraji. Vrchlabská Škoda Auto zaměstnávající tisícovku lidí se řadí nejen platovým ohodnocením mezi prestižní.

„Můžeme si vybírat skutečně kvalitní lidi,“ poznamenala Jana Bahníková ze společnosti Škoda Auto. Zájem o vrchlabský závod, představující největšího zaměstnavatele regionu, prokázal nedávný den otevřených dveří. Možnosti prohlídky provozu, odkud směřují nejmodernější automatické převodovky do celého koncernu Volkswagen, využilo nedávno okolo osmi tisíc lidí, vesměs z třináctitisícového Vrchlabí.

Důležitý závod pro celý koncern

„Naposledy byla tato příležitost v roce 2009, odkdy se ale závod značně změnil. Přibyly nové výrobní provozy,“ podotkl Baláž. Přechod z montáže aut na výrobu převodovek přišel Škodovku na 170 miliónů eur, z toho 118 miliónů stály moderní stroje.

„Závod Vrchlabí je důležité výrobní místo pro celý koncern,“ tvrdí člen představenstva Škody Auto Michael Oeljeklaus. Výrobu převodek plánují ve Vrchlabí do letošního léta zvýšit z nynějších sedmi set na jedenáct set a později na patnáct set denně.

Ovlivňují život v regionu

Rozvoj Škodovky zásadně ovlivňuje život města Vrchlabí a vrchlabského regionu. Podnik Škoda Auto slíbil městu sedmisetmiliónovou investici především na opravy místních silnic. Škodovka zároveň postaví nový fotbalový stadión. Původní hřiště muselo ustoupit automobilce.