Student 5. ročníku Vysokého učení technického v Brně Jiří Žák má během února a března mimořádnou příležitost seznámit se s fungováním Jaderné elektrárny Dukovany, konkrétně s činností oddělení vnitřních a vnějších vztahů nebo odboru reaktorové fyziky.

Sbírá podklady pro diplomku

„Na stáži se mi líbí, všude, kde jsem se byl zatím podívat, mi vždy vysvětlili, co se v daném úseku děje a k čemu jednotlivá zařízení slouží. Informace, které se od všech odborníků dozvídám, využiji při psaní diplomové práce,“ říká Jiří Žák.

Praxe zahrnuje i prohlídky jednotlivých objektů elektrárny, například strojovny, chemických provozů, úložiště radioaktivních odpadů nebo meziskladu použitého paliva.

„Chceme, pokud to naše možnosti dovolí, aby i handicapovaní zájemci získali konkrétní představu o pracovním uplatnění v elektrárně nebo v našich dalších provozech,“ říká Pavel Puff ze strategického náboru Skupiny ČEZ.

Stáž bez bariér

V rámci projektu Stáž bez bariér mladí lidé s handicapem získávají praktickou zkušenost, a povědomí o činnosti konkrétní firmy a důvěru ve své schopnosti. Jsou tak motivováni, aby hledali uplatnění ve společnosti, jež jim je sympatická, již během školy.