Společnost mezi mladými ale necílí pouze na absolventy vysokých škol. „Spolupracujeme s vybranými středními školami i univerzitami. Zájemcům nabízíme dlouhodobé stáže v oddělení nákupu, výrobě, marketingu, nebo finanční účtárně,“ vyjmenovává Zdeňka Studená, personální ředitelka společnosti Pivovary Staropramen.

Je možné se podílet také na projektu v logistice, který běží celý rok a účastník na něm prací stráví 160 hodin měsíčně. To je však výjimka, na ostatních pozicích brigádníci měsíčně tráví přibližně polovinu času.

Výběr je přísný

Na stáže Staropramen letos přijal 6 zájemců, kteří byli vybráni z celkem 274 uchazečů. „Budujeme dlouhodobý vztah s mladými lidmi, ať už jako s odborníky a možnými budoucími zaměstnanci, tak i jako s našimi budoucími spotřebiteli a ambasadory. Koncepcí spolupráce se zaměřujeme jak na střední, tak i na vysoké školy, jež vyučují obory, které jsou klíčové pro náš směr podnikání,“ vysvětluje Studená.

Praxi v pivovaru absolvují i středoškoláci z technicky a potravinářsky zaměřených škol. „Studenti z potravinářské technologie absolvují procesy výroby, které se týkají kvašení, varny, filtrace nebo výzkumu v laboratořích. Studenty technických škol zase seznamujeme například s mechanickou údržbou, elektrotechnickou údržbou, bereme je do stáčírny…,“ říká personální ředitelka společnosti Pivovary Staropramen.

Pomáhají i s výběrem zaměstnání

Pivovary Staropramen ale nepřijímají jen zájemce, kteří chtějí ve firmě pracovat. Pracovníci Staropramenu také aktivně docházejí do různých škol na přednášky a školení přímo za studenty a spolupracují s přednášejícími jednotlivých předmětů.

„Středoškolákům například říkáme, podle čeho si vybírat zaměstnavatele, aby po pár měsících svého výběru nelitovali. Nabízíme i školení prezentačních dovednosti, bez něhož se dnes většina zaměstnanců neobejde,“ říká Zdeňka Studená.