Významnější pracovní pozici, lepší auto a hezčí dovolenou si přimyslí jednadvacet procent spolužáků na srazu po letech.

Muži lžou hlavně o příjmech

Muži přitom kladou větší důraz na úspěchy a pětapadesát procent z nich lže o výši svých příjmů, které výrazně nadhodnotí, osm procent pánů přidá pár koní svým automobilům. Ženy většinou lžou o prestiži svého povolání, k téhle lži se uchyluje pětačtyřicet procent z nich. Dvanáct procent žen také popisuje své nové bydliště jako mnohem hezčí místo, než ve skutečnosti je.

Facebook učí manipulaci

„Žijeme v době, kdy se každý zoufale snaží před druhými vypadat co nejlépe. Užívání Facebooku dokazuje, jak si uvědomujeme, že můžeme s jistými informacemi manipulovat tak, aby si druzí o nás mysleli jen to nejlepší. A lidé nemají nutně pocit, proč by se měli držet pravdy. Tak se lidem chlubíme s tím, jakou máme adresu, či bychom mít chtěli, či jaké máme auto, nebo bychom si přáli mít, abychom udělali dojem,“ tvrdí psycholožka Linda Papadopoulosová.

Hlavní je uspět v konkurenci

Školní srazy jsou plné nadnesených nepravd a chvástání, lidé se totiž více než kdy jindy ptají sami sebe, zda zapadnou a zda v konkurenci uspěli. „Dětské nejistoty a mindráky se znovu vynoří, když se všichni tito lidé potkají, a lidé dnes velmi často sahají ke lžím, aby udělali dojem jeden na druhého,“ dodala k průzkumu britská psycholožka Papadopoulosová.

Každý šestý dospělý jde na sraz spolužáků po letech jen proto, aby se tam chlubil.