Hlavní obsah

Třetina lidí se na dovolené neobejde bez notebooku

Třetina rekreantů se ani na dovolené neobejde bez notebooku, naprostá většina Čechů pak vyráží k moři s mobilním telefonem a fotoaparátem. Stále víc lidí také na dovolenou mění papírové knihy za elektronické čtečky.

Foto: Profimedia.cz

Šestatřicet procent dovolenkářů se u moře neobejde bez notebooku.

Článek

Vyplývá to z průzkumu, který provedl internetový srovnávač Heureka.cz ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS.

Bez mobilu ani ránu

Mobil si na dovolenou bere 94 procent Čechů, 88 procent si do kufru přibaluje fotoaparáty a 36 procent dovolenkářů se u moře neobejde bez notebooku či GPS navigace.

Nejčastěji s sebou telefon na dovolenou přibalují mladí lidé mezi 16 až 30 lety. Tato věková skupina s sebou nejvíce vozí také ostatní elektroniku, jako je navigace, mp3 přehrávač či notebook.

Čtečky si razí cestu

Klasické knihy na dovolené stále častěji střídá elektronická čtečka. Tu si s sebou berou nejčastěji lidé ve věkové kategorii 31 až 50 let, na dovolenou ji vozí osm procent lidí. Bez jakékoliv elektroniky na odpočinek vyráží pouhé jedno procento internetových uživatelů.

"Elektronika se stala neodmyslitelnou součástí našeho života, a to i mimo domov a práci. Především u lidí do 45 let sledujeme díky tomu i výrazné změny v nákupním chování," uvedl ředitel NMS Market Research Michal Osuský.

Také podle průzkumu společnosti Mag Consulting čeští turisté stále více upřednostňují na své dovolené e-knihy a tablety. V letošním roce nahradilo moderní čtecí zařízení klasické tištěné knížky ve svých zavazadlech více než 30 procent tuzemských turistů, kteří byli zvyklí přibalit si na svou dovolenou pro chvíle odpočinku klasickou knihu.

Nejen módní trend, ale i úspory

"Tento trend začíná v posledních měsících být stále patrnější, a to nejen z důvodu módnosti a možnosti výběru mnoha titulů, ale především z hlediska úspory místa v zavazadlech, čímž turista mimo jiné předchází překročení hmotnostních limitů u leteckých přepravců," uvedl analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám