Hlavní obsah

Na nabídky práce s uvedenou mzdou reaguje dvakrát více lidí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na pracovní nabídku, ve které firma uvede výši platu, zareaguje dvakrát více lidí. Takové nabídky nejvíce zvýší zájem o pracovní místa v administrativě, v kvalifikovaných netechnických pozicích a v nižším a středním managementu.

Foto: Profimedia.cz

Uchazeči o práci mají v tom, za kolik jsou ochotni pracovat, většinou jasno.

Článek

Jak vyplývá z údajů pracovního portálu Profesia.cz, výši platu přitom uvádí jen jedna pětina nabídek práce.

Většině uchazečů by stačilo 18 tisíc

Uchazeči o práci mají v tom, za kolik jsou ochotni pracovat, většinou jasno. Ve svých pracovních životopisech jich až 68 procent uvádí, kolik by chtěli na dané pozici vydělávat. V průměru chtějí lidé v České republice na nové pozici vydělávat 18.343 Kč.

"Firmy nechtějí prozradit plat, aby byly ve výhodnější pozici při vyjednávaní s kandidátem a zároveň nechtějí, aby zaměstnanci, kteří ve firmě působí déle, viděli, kolik dostane nový kolega. Společnosti, které do inzerátů nabízený plat uvedou, si zvyšují šanci na větší odezvu ze stran kandidátů," uvedl Lubomír Valenta z Profesia.cz.

Výše platu by měla být součástí nabídky

Uvedení platu v inzerátu nejvíce ovlivní lidi, kteří si hledají práci na zkrácený úvazek. Osminásobně více lidí reaguje, pokud je v nabídce na zkrácený úvazek uveden budoucí výdělek. Pokud lidé vědí, kolik budou vydělávat, reagují na nabídky na plný úvazek 4,3 násobně více.

Skoro 95 procent lidí, kteří se do ankety Profesia.cz zapojili, si myslí, že uvedení platu by mělo být vždy součástí pracovní nabídky. Čtyřem procentům zájemců by postačilo znát alespoň rozpětí mzdy, které by mohli v nové práci dosáhnout.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám