Hlavní obsah

České firmy začínají sázet na vzdělání

Novinky, kil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

České i zahraniční firmy mají podle průzkumu personalistů problém s obsazováním volných pracovních pozic, protože vzdělání a profesní dovednosti pracovníků čím dál častěji neodpovídají jejich požadavkům.

Foto: Profimedia.cz

V poslední době přibývá podniků, které poskytují svým zaměstnancům různé vzdělávací programy jako firemní benefit.

Článek

Zatímco jinde ve světě zaměstnavatelé řeší nedostatečnou kvalifikaci a chybějící kompetence vzděláváním stávajícího personálu, tuzemské firmy doposud sázely spíše na změnu náborové strategie. Tyto dva odlišné přístupy potvrzují i lektoři z Počítačové školy Gopas. Zároveň však upozorňují na nový trend, který postupně ukazuje na sílící roli firemního vzdělávání v České republice.

„Mezi průkopníky tohoto přístupu u nás jsou zahraniční firmy a české firmy se zahraniční účastí, ryze tuzemské podniky je však začínají následovat. Svědčí o tom i fakt, že vzdělávací kurzy se stávají stále obvyklejším nepeněžním benefitem českých zaměstnavatelů,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy Gopas.

Vzdělávání jako žádaný benefit

V poslední době přibývá podniků, které poskytují svým zaměstnancům různé vzdělávací programy jako firemní benefit. Mnozí pracovníci podobné benefity vyžadují, protože si uvědomují, že tím zvýší svoji hodnotu na trhu práce.

„Člověk s přehledem o nejaktuálnějším dění v oboru je zároveň flexibilnější na trhu práce a dokáže se lépe adaptovat na stále náročnější požadavky firem na profil uchazeče o pracovní místo,“ připomíná Dvořák.

Průzkum agentury Manpower

Na problém s obsazováním volných pracovních pozic poukázal i nedávný průzkum personální agentury Manpower. Vyplynulo z něj, že tuto otázku řeší 22 % českých firem. Nedostatečná znalost oboru nebo nedostatečné vzdělání uchazečů jsou přitom důvodem, proč 53 % českých zaměstnavatelů nemůže obsadit volné pracovní pozice. V zahraničí, kde je kladen větší důraz na firemní vzdělávání, uvádí tento důvod pouze 15 % podniků.

Reklama

Výběr článků

Načítám