Hlavní obsah

Slovník pracovních pozic: Promotér

Slovník pracovních pozic poradí všem uchazečům o zaměstnání, jak správně chápat význam názvů pracovních pozic, o jejichž obsazení zaměstnavatelé usilují. Nejen že se většina z nich uvádí v angličtině: jednotlivé firmy mají samy často rozdílné představy o náplni práce, takže běžný výkladový slovník moc nepomůže.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Ilustrační foto

Článek
Promotér obecně je osoba, která se stará o uspořádání nějaké akce – organizuje ji, je jejím pořadatelem, ale také propagátorem. Může se jednat o široké spektrum událostí – od sportovní, přes společenské až po akce například s politickým dosahem

Náplní pozice je samotná organizace – která dle velikosti firmy zahrnuje od základu pořádání až například po prodej vstupenek, zajištění bezpečnosti apod. Záleží na tom, zda pozici ve firmě zastává sám, nebo je součástí, či dokonce vedoucím týmu.

Většinou platí, že v rámci firmy, která má svého promotéra, má na starost akci tzv. od A do Z. Pokud je zaměstnancem firmy zaměřující se na promotérství, je jeho činnost specializovaná – buď tematicky (např. sportovní akce) nebo na jednotlivé části (např. zajištění prostor či dekorací pro všechny pořádané akce). Nemalý význam má i zajištění reklamy/PR – publicity.

Požadavky na tuto pozici se většinou shodují, požadované minimum je středoškolské vzdělání s maturitou. Praxe je vyžadována dle hierarchické náročnosti. Nejníže je brigádní forma většinou spojovaná s hosteskami – tedy přímý účastník, který na místě zajišťuje konkrétní funkci.

Nejlepší pozice je samozřejmě vedoucí týmu ve specializované agentuře. Od toho se odvíjí i finanční ohodnocení. Samozřejmostí je komunikativnost, flexibilita, ochota učit se novým věcem apod.

Zájemci o pozici se ale mohou setkat i s mnohem vyššími požadavky – jazyková vybavenost, práce s PC, řidičský průkaz atd. Samozřejmě i zde platí: čím vyšší nároky, tím zajímavější práce. Od brigády až po pozice podobné produkčním.

Uchazeč o tuto pozici by si měl nejdříve zjistit dostatek informací o konkrétní firmě, která místo vypisuje – zde pozná, zda se jedná o formu brigády či práce na plný úvazek s možným kariérním postupem. Mnohdy ale tyto bližší informace bývají již součástí inzerátu – je dobré prověřit jejich věrohodnost.

Jiří Halbrštát, Manpower 

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám