Pozice Marketing Manager se vyskytují převážně u středních a větších společností napříč všemi obory na trhu. U menších a středních společností je obvyklé, že veškeré marketingové a často také PR aktivity zastřešuje pouze marketingový manažer. U větších společností vede a zodpovídá za celé oddělení marketingu, které se dle typu společnosti skládá z marketingových a PR specialistů, produktových specialistů nebo Brand manažerů (pouze u společností s rychloobrátkovým zbožím).

Do kompetencí marketingového manažera spadá především zviditelnění a propagace společnosti, výrobků nebo konkrétní značky. Zodpovídá za průzkumy trhu a spolupráci s reklamními agenturami. Důležitou součástí práce je také efektivní nakládání s marketingovým rozpočtem, za jehož správu je marketingový manažer zodpovědný.

Marketing Manager velmi často úzce spolupracuje s obchodním oddělením, pro které je marketing jedním z nástrojů pro zvýšení prodejů a zisků. Marketing a obchod mají provázané strategie a na jednotlivých marketingových kampaních spolupracují. Marketingové oddělení pro obchodníky připravuje podklady a propagační materiály, ale také různé reklamní akce a eventy pro klienty.

Požadavky na uchazeče pro pozici Marketing Manager jsou standardně poměrně vysoké a vždy záleží na konkrétní společnosti.

Obecně se ale požaduje vysokoškolské vzdělání se zaměřením na marketing či komunikaci, praxe na obdobné pozici minimálně tři a více let, u mezinárodních společností je také požadována velmi dobrá znalost anglického jazyka. Nutné jsou dobré analytické schopnosti a výborné komunikační a prezentační dovednosti.

Mzdové ohodnocení na samostatných pozicích marketingových manažerů se nejčastěji pohybuje dle typu společnosti od 50 000 Kč do 70 000 Kč, při vedení marketingového týmu se mzda zpravidla pohybuje od 60 000 Kč do 80 000 Kč.”

Zuzana Schrötterová, divizní manažerka Robert Half Sales & Marketing