Hlavní obsah

Nejžádanější výhodou pro zaměstnance je příspěvek na penzijní připojištění

Novinky, Karel Kvapil

Obliba penzijního připojištění i průměrná výše příspěvku zaměstnavatele vzrůstá. Druhým nejoblíbenějším benefitem jsou stále populární stravenky.

Foto: Profimedia.cz

Lidé se začali bát, zda prožijí důstojné stáří, a proto jsou vděčni za jakoukoliv podporu

Článek

Příspěvek na penzijní připojištění nabízí více než 20 % českých firem a využívají ho dvě třetiny jejich zaměstnanců.

Lidé se obávají o své stáří

„Důvody popularity připojištění jsou hned dva: finanční krize a plánovaná důchodová reforma. Lidé se začali bát, zda prožijí důstojné stáří, a proto jsou rádi za jakoukoliv podporu,“ říká Jana Gabrielová, členka představenstva ČSOB Penzijního fondu Stabilita.

Ačkoliv v době kulminující finanční krize panovaly obavy, že firmy budou zaměstnancům příspěvek na penzijní připojištění rušit, nestalo se tak a firmy, až na ojedinělé případy, v poskytování příspěvku stále pokračují. Průměrný příspěvek zaměstnavatele se dokonce v poslední době zvyšuje a k 31. březnu letošního roku se pohyboval v průměru kolem 600 korun měsíčně.

„K velkým firmám se navíc s poskytováním příspěvku stále častěji přidávají také střední firmy,“ upozorňuje Gabrielová.

Popularita připojištění je od počátku veliká

Penzijní připojištění patří od svého vzniku v roce 1994 mezi nejoblíbenější finanční nástroje. Svou roli zde hraje jak dosavadní ochrana, která zajišťuje, že penzijní fondy nemohou vykazovat ztrátu, tak státní příspěvek ve výši až 1800 Kč ročně. Navíc nabízí možnost snížení základu daně z příjmu až o 12 tisíc korun, díky čemuž mohou klienti ušetřit dalších 1800 Kč za rok.

Mezi další oblíbené zaměstnanecké benefity patří stravenky, podpora vzdělávání, služební vozidlo pro soukromé účely nebo využívání sportovních a zdravotnických zařízení.

Příklon zaměstnanců k zajištění na stáří je však podle manažerky útvaru odměňování v ČSOB, Jindřišky Steiningerové, zřejmý.

„Zatímco v minulosti zaměstnanci preferovali sportovní a teambuildingové aktivity, dnes se více zaměřují právě na podporu zajištění budoucnosti,“ zdůrazňuje Steiningerová.

Reklama

Výběr článků

Načítám