Event specialist: Eventové agentury jsou již na českém trhu poměrně běžnou záležitostí, pozice event specialist se obsazuje nejen v těchto specializovaných firmách, ale také ji mohou mít větší firmy, které tuto službu neoutsourcují – tedy zajišťují si ji samy, nenajímají si k zajištění služeb nikoho dalšího.

Eventové agentury se zabývají pořádáním různých „událostí“ – od firemních večírků, přes konference, teambuildingy, ale také festivaly, plesy apod. Cílem těchto akcí je v rámci firmy zlepšení interních vztahů, navenek pak prezentace firmy a její značky, produktů.

Zaměstnanec na pozici event specialist má na starosti plánování a pořádání akcí v různém rozsahu, záleží na velikosti a také strategii firmy, vytvoření firemní komunikace. Buď se dlouhodobě stará o „své“ klienty, kterým zajišťuje kompletní servis, nebo pro portfolio klientů firmy zajišťuje konkrétní službu, zjednodušeně se stará například o prostory, kde se akce budou pořádat.

Požadavky na uchazeče bývají odlišné, pokud se týká hierarchie obsazované pozice – čím výše potenciální zaměstnanec směřuje, tím je po něm požadována větší míra zkušeností. Obecné požadavky se příliš neliší – samozřejmostí jsou počítačové a jazykové dovednosti (dle zaměření firmy se můžete setkat s různými jazyky, základem je samozřejmě angličtina), samostatnost a komunikativnost, ve většině případů je výhodou řidičský průkaz.

Pozice event specialist nabízí pevný plat, bonusy se odvíjejí od objemu práce, ale většinou netvoří primární složku finanční odměny. Výhodou bývá firemní automobil, mobilní telefon, počítač, ale také flexibilita, která je na druhou stranu vyvážena časovou náročností. Je to ideální pozice pro kreativní a komunikativní osoby, které mají rády svojí volnost, ale mohou nabídnout zodpovědnost a organizační schopnosti.