Hlavní obsah

Je jim padesát, neumějí anglicky, přišli o práci. Mají šanci získat novou?

Právo, ťas

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Znalost angličtiny uvádí v průzkumech zhruba 40 procent Čechů, ovšem ve skutečnosti sotva polovina z nich ji ovládá na takové úrovni, aby v ní dokázali bez potíží komunikovat a využívat ji i v zaměstnání. Zhruba dvě třetiny firem přitom dnes po zaměstnancích anglický jazyk požadují.

Článek

S rostoucí nezaměstnaností tento fakt přivádí do jazykových škol a kurzů stále více uchazečů, kteří mají svá studentská léta dávno za sebou. Ať v nich s angličtinou teprve začínají, potřebují si jen oprášit pozapomenuté znalosti či si je rozšířit z hlediska zaměření profese, s cílem zajistit si tak větší šanci na získání nové práce nebo postupu v zaměstnání.

Fakt, že zájem ze strany zaměstnavatelů je zejména o obchodníky na všech úrovních, účetní s jazykovými znalostmi a specialisty se středně dlouhou dobou praxe, potvrzuje i Markéta Švedová ze společnosti Recruit CZ , která se zabývá kariérním poradenstvím.

Neznalost neomlouvá, navíc silně omezuje

„Neznalost angličtiny dnes člověka skutečně velice omezuje. Většina zaměstnavatelů požaduje alespoň její základy. Naše kurzy navštěvují nejen mladší lidé, ale stále více také ti dříve narození, kteří přišli o práci a dobře vědí, že budou-li se umět anglicky dorozumět, možnosti získat práci novou jim to rozšíří,“ říká Gabriela Hrůzová z Centra služeb pro podnikání, v jehož kurzech  angličtiny se od začátku letošního roku  vzdělávalo 120 zájemců, a jen o letních prázdninách jich z toho bylo 40.

Kurzy Centra mají akreditaci Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy, výuku zajišťují zkušení čeští lektoři spolu s rodilými mluvčími. Jsou určeny začátečníkům, pokročilým i zájemcům o obchodní komunikaci a korespondenci.

I začátečník dokáže po kurzu komunikovat v základních situacích

„Kurz je koncipován tak, aby posluchač po jeho absolvování byl schopen komunikovat v základních situacích. Dokázal o sobě pohovořit, reagovat na dotazy při pracovním pohovoru, napsat obchodní dopis,“ vysvětluje Gabriela Hrůzová s tím, že Centrum pro své žáky vytvořilo přehledné školicí materiály, které obsahují potřebnou slovní zásobu a fráze, vzory obchodních písemností, ukázky každodenních rozhovorů a také cvičení.

Kurz specializovaný na obchodní komunikaci a korespondenci  navštěvovala také Kateřina Vitíková: „Můj cíl byl rozmluvit se a zopakovat si angličtinu. Tento cíl byl naprosto splněn, zejména proto, že kurz je pro malý počet účastníků. Obchodní komunikace a korespondence mi poskytla velké množství základních frází, které nejdou vymyslet.“

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám