Není žádným tajemstvím, že lidé, pracující v sektoru IT, jsou co se benefitů týče přece jenom „zmlsanější“. Káva a nápoje na pracovišti jsou naprostým standardem, stejně jako různá školení, notebook, mobilní telefon či služební vůz, stravenky nepočítaje.

Drtivá většina personalistů IT firem vymýšlí další a další nástroje, jak motivovat své kreativní zaměstnance k vyššímu výkonu a jak si zajistit jejich loajalitu. Plat samozřejmě stále hraje v rozhodování o budoucím zaměstnavateli stěžejní roli, benefity ale ukazují, jak se firma o své „ovečky“ stará a zajímá se o ně jako o osobnosti. Nemluvě o tom, že finančně vychází mnohem lépe odměňovat zaměstnance jednorázovými, daňově odpočitatelnými benefity než dlouhodobým a pravidelným zvyšováním platů.

Stejně jako u nás i v ostatních IT firmách přispívají na sportovní aktivity, kulturní akce, pořádají výjezdy ven. Vymyslet něco, co by potenciální zaměstnanec nedostal v další desítce firem, je poměrně složité a i tady platí, že se cení nápad.

Naše benefity zčásti přizpůsobujeme ročnímu období, zatímco jsme v parném létě uspořádali melounovou snídani, 1. září dostávají všichni zaměstnanci, kteří mají děti ve věku od 6 do 19 let, pro své ratolesti obdobu tzv. „pastelkovného“. Tedy balíček, každý v hodnotě zhruba čtyř set korun. V něm jsou věci do školy, vybrané podle věku dítěte.  Nemůže se tedy stát, že by rodič 18letého studenta dostal v balíčku křídy a rozvrh.

Malí školáci dostávají pastelky, křídy, sešity, bloky, fixy, vodovky, či tempery, ti větší úhloměry, kružítka, zvýrazňovače. Studenti středních škol kromě psacích potřeb dostávají například věci do angličtiny, letos uvažujeme o flashkách. Letos se bude tento oblíbený benefit týkat přibližně čtyřiceti lidí.

Nečekám, že IT specialisté volí místo, kde budu pracovat jen na základě toho, že dostanou jednou za rok výbavu pro dítě, rozhodně je však příjemně naladí fakt, že o nich jejich zaměstnavatel přemýšlí.