"Příspěvky v nezaměstnanosti se mi za necelý měsíc rozplynou. Propadl jsem panice a nevěděl, co si počít," vysvětlil Nawrocki, který letos v únoru přišel o místo v hračkářské společnosti. "Nakonec jsem si řekl: 'Udělám ze sebe nosiče reklamních tabulí a zkusím se prodat ve městě'. Musel jsem udělat něco dramatického, protože už jsem začal propadat zoufalství z toho, že nemohu nic sehnat."

Zdá se, že pohled na byznysmena ze střední vrstvy, který se ocitl na dně, přiměl některé Newyorčany k činu. Nawrocki už prý mluvil s náboráři, kteří si ho na ulici všimli. Zmínil se o něm i blogger píšící o ekonomice, pak si ho povšiml BusinessWeek.com a následovalo interview pro BBC.

Povzbuzení se mu dostalo i od obyčejných Newyorčanů

"Zdejší lidé umějí být velice vřelí, když vidí, že je někdo opravdu zranitelný," podotýká Nawrocki. "Všiml jsem si, že spousta lidí se na mě koukla a vyděsila se. Je jim to vidět na očích. Pomyslí si: 'Mohlo by to takhle dopadnout? Mohlo by se něco takového stát jednoho dne taky mně?'"

Nawrocki, který je ženatý a jeho dcera právě dokončila studia na univerzitě, strávil v hračkářském průmyslu 23 let, většinou jako manažer dovozu. Měl dobrý plat - prý "téměř šestimístnou částku". Ale od té doby, co přišel u firmy Sababa Group v únoru o práci, se prý jeho úspory na penzi rozplynuly. Společnost v srpnu zkrachovala.

Pokud jde o nápis "Téměř bezdomovec", není to podle Nawrockého daleko od pravdy. Jeho manželka má zdravotní problémy, které ji omezují v práci. Rodina má vysoké zdravotní pojištění a splácí hypotéku. "Nevím, co se stane, pokud během několika málo týdnů neseženu práci," stýská si Nawrocki.