Hlavní obsah

Odstávky výroby by se zaměstnanců Škody měly dotknout minimálně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

MLADÁ BOLESLAV

Plánované několikadenní odstávky ve výrobě mladoboleslavské Škody Auto by měly mít minimální dopady na její zaměstnance. Odbory totiž s vedením automobilky uzavřely dohodu, která zaměstnancům zaručuje tři čtvrtiny platu, někteří navíc půjdou do práce i během zastavení výroby. Uvedl to předseda škodováckých odborů Jaroslav Povšík.

Článek

„Dost velká část zaměstnanců bude během odstávek dělat například na inventuře,” vysvětlil Povšík. Zaměstnancům také dohoda mezi odbory a vedením firmy zaručuje 75 % průměrného výdělku, většina z nich tak bude podle Povšíka pobírat přibližně stejné peníze jako během normální výroby. Firma prý zatím neplánuje žádné propuštění, pokud by k němu mělo dojít, týkalo by se zřejmě jen agenturních zaměstnanců. V současné době pracuje v automobilce zhruba 29 000 lidí.

Škoda Auto zastaví výrobu poslední říjnový týden, a také posledních 14 dní v prosinci. Původně se počítalo s jednodenní odstávkou v říjnu, vyrábět se mělo i 22. a 23. prosince. Nižší poptávka po nových autech však Škodovku donutila snížit plán výroby a odstávku prodloužit o pět dnů. Vyrobí tak zhruba o 13 000 vozů méně. Výroba se na jeden den zastavila už 26. září.

Co bude s kolektivní smlouvou?

Vedení firmy a odbory teď čekají další jednání, s koncem roku totiž vyprší kolektivní smlouva uzavřená za napjaté atmosféry loni na jaře. Součástí vyjednávání bude i termín zahájení výroby v příštím roce. „To je pro nás docela zásadní bod, zatím ještě není jasné, kdy se začne vyrábět,” řekl Povšík. Podle mluvčího firmy Jaroslava Černého však další odstavení výroby počátkem roku 2009 zatím není v plánu. „O ničem takovém nevím, termín zahájení výroby budeme projednávat až v rámci kolektivní dohody," řekl.

V pololetí automobilka prodala 366 666 vozů, což byl nárůst o 17,9 %. Dá se však předpokládat, že ve druhém pololetí již dvojciferného růstu nedosáhne.

Globální krize na finančních trzích přináší problémy celému automobilovému průmyslu. Výrobu musí omezit například také kopřivnická automobilka Tatra.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám