„Celkem letos společnost OKD přijala do důlních profesí 702 lidí, z toho téměř čtvrtinu přivedli sami horníci v rámci kampaně s názvem Přiveď si svého parťáka,” uvedl Sobol. V prvním pololetí firma přijala do důlních profesí v průměru 61 osob měsíčně, ve 3. čtvrtletí to bylo průměrně 112 lidí.

Zároveň roste i počet uchazečů o práci. Zatímco v prvním pololetí jich bylo v průměru 129 měsíčně, po zahájení náborové kampaně projevilo zájem pracovat v OKD měsíčně v průměru 340 lidí. Firma se snaží zaměstnance nalákat na až 20tisícový náborový příspěvek. OKD motivuje i vlastní horníky, kterým slibuje vyplatit prémii až pět tisíc korun za každého přivedeného zaměstnance.

Podle statistik ostravského úřadu práce letos v celém Moravskoslezském kraji přibylo od ledna do června více než 5000 zaměstnanců. Ve druhé polovině roku budou zaměstnavatelé v nejlidnatějším kraji republiky podle pracovního úřadu potřebovat dalších 4500 zaměstnanců, z toho jen v Ostravě asi 1900. Například kopřivnická automobilka Tatra s více než 4000 zaměstnanci ale naopak musí zpomalit výrobu, aby kvůli světové finanční krizi zachránila podnik před propouštěním.