Hlavní obsah

Svým nadřízeným důvěřuje 70 procent zaměstnanců

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Manažerům důvěřuje přibližně 70 procent zaměstnanců. A to i přesto, že očekávání zaměstnanců nejsou naplněna v celé řadě oblastí včetně těch nejzákladnějších. Ukázal to celoevropský průzkum společnosti Krauthammer. Z průzkumu dále vyplývá i nepříliš lichotivé zjištění, že management firem má jen velice nízké povědomí o tom, jak pomáhat lidem v jejich dalším rozvoji.

Článek

Průzkum odhalil výrazný rozdíl mezi chováním, které od svých manažerů zaměstnanci očekávají, a každodenní praxí, kterou s nimi zažívají. Pracovníci od svých šéfů jako samozřejmost očekávají určitý způsob chování. Například by rádi společně s nimi analyzovali své pracovních problémy a využili možnost zapojit se do jejich řešení.

"Je zarážející, jak slabé je povědomí managementu o tom, jak pomáhat lidem v jejich dalším rozvoji," komentoval výsledky průzkumu člen představenstva a vedoucí oddělení rozvoje společnosti Krauthammer Ronald Meijers.

Lidé věří nadřízeným i přes jejich selhání

Průzkum sice zjistil výrazná selhávání v chování manažerů, přesto 68 procent zaměstnanců chová ke svým nadřízeným vysokou nebo dokonce velmi vysokou míru důvěry. Naproti tomu svému šéfovi spíše nedůvěřuje 14 procent zaměstnanců a čtyři procenta dotázaných mu dokonce důvěřují velmi málo nebo vůbec.

Z průzkumu vyplývá, že 91 procent pracovníků by uvítalo, kdyby s nimi manažeři analyzovali jejich problémy s pracovními úkoly, ale pouze 47 procent to skutečně zažilo. Řešení v konfliktních situacích by se svými nadřízenými rádo hledalo 80 procent zaměstnanců, zažilo to opět jen 47 procent z nich. Celkem 75 procent dotázaných by uvítalo, kdyby je manažeři zapojovali do řešení problémů, ale děje se tak jen ve 38 procentech případů.

Podle průzkumu 82 procent pracovníků od svého šéfa očekává, že spontánně přizná svou chybu, 76 procent zaměstnanců by rádo, aby jejich manažer dokázal zohlednit ještě před uskutečněním rozhodnutí všechny potřebné souvislosti. Celkem 73 procent dotázaných po svém nadřízeném chce, aby přijímal jejich námitky a zajímal se o jejich názory.

Reklama

Související články

Jak na šéfy, šéfové a nadřízené vůbec

Jako se od sebe liší „běžní“ zaměstnanci, tak je tomu i u jejich šéfů. Je jedno, jestli stojí ve vedení korporace o stovkách lidí nebo zda vedou firmičku...

Výběr článků

Načítám