Hlavní obsah

Nejžádanější zaměstnavatelé investují do budoucnosti svých lidí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Výhody, které svým pracovníkům nabízejí nejžádanější zaměstnavatelé na českém trhu, se vyznačují vyšší mírou zapojení zaměstnanců, investicemi do budoucnosti a podporou sounáležitosti s firmou. Svým zaměstnancům poskytují celou řadu finančních produktů jako jsou různá pojištění, ale nabízí jim i příležitosti k dalšímu vzdělávání a osobnímu růstu, čímž zvyšují jejich cenu na trhu práce.

Foto: Profimedia.cz

Ke spokojenosti zaměstnanců jsou dnes už nutné i jiné motivátory, než je pouze mzda.

Článek

Vyplývá to z průzkumu společnosti PricewaterhouseCoopers, který se zaměřil na rozdíly v přístupu k benefitům mezi nejoblíbenějšími zaměstnavateli a ostatními podniky. Průzkumu se zúčastnilo 129 společností z různých odvětví z celé ČR.

Všechny dotazované společnosti nabízejí takzvaný cafeteria systém, což znamená, že zaměstnanci si benefity mohou částečně sami vybírat. Bez výjimky investují do tohoto volitelného systému více, než je u ostatních firem běžné.

Z celkové investice do benefitů tvoří částky vložené do rukou zaměstnanců na volitelné použití 20 až 40 procent. Všechny firmy, které se průzkumu zúčastnily, také zaměstnancům poskytují výhodněji své produkty nebo slevy u partnerských společností.

Nabízené benefity jsou často zacíleny na budoucnost zaměstnanců a zahrnují například pojištění odpovědnosti, manažerské pojištění nebo úrazové pojištění. Dotazované společnosti také umožňují zaměstnancům přístup ke vzdělávání a rozvoji a nabízejí jim rozšiřování znalostí a zkušeností, čímž se zvyšuje jejich cena na trhu práce.

Kvalitní péče vytváří otevřenější vztahy

Žádané společnosti vědomě podporují vnímání značky zaměstnavatele jako určité komunity. Všechny poskytují příspěvek či dar při odchodu do důchodu.

Přestože se téměř tři čtvrtiny respondentů aktivně zajímají o názory zaměstnanců na nabízené benefity, existují výhody, které se nejeví být správně zacílenou investicí. Příkladem je velmi časté penzijní připojištění. "Na trhu totiž můžeme najít i společnosti, v nichž se míra využívání pohybuje pod 25 procenty," uvedla manažerka v oddělení poradenství pro lidské zdroje PricewaterhouseCoopers ČR Katarína Smrčeková.

Vzhledem k tomu, že nynější generace třicátníků patří mezi silné populační ročníky, získává při budování značky zaměstnavatele na významu také přístup k zaměstnancům - rodičům. V průběhu rodičovské dovolené na 74 procent společností umožňuje zaměstnancům práci na částečný úvazek, 39 procent práci z domova, 54 procent udržuje se zaměstnanci pravidelný kontakt, 42 procent umožňuje čerpat některé zaměstnanecké výhody a 29 procent využívat školení.

Reklama

Související články

Hitparáda zaměstnaneckých benefitů

Nejčastější zaměstnaneckou výhodou je v Česku příspěvek na stravování, který nabízí většina ze stovky největších domácích podniků. Druhé místo patří penzijnímu...

Výběr článků

Načítám