Nejvíce si letos pohoršily letecké společnosti, vyplývá z průzkumu, jehož výsledky dnes zveřejnila firma Harris Interactive.

"Hodnocení (Googlu) se soustředí na to, jak se chovají k zaměstnancům a pracovnímu prostředí," řekl k úspěchu Googlu viceprezident firmy Harris Robert Fronk. Známé heslo Googlu, které vyjadřuje postoj firmy k zaměstnancům, zní "nebuď zlý".

Letos se do první desítky dostal nově výrobce čipů Intel, potravinářská společnost Kraft Foods, japonská automobilka Honda a investiční společnost Berkshire Hathaway miliardáře Warrena Buffetta. Letecké společnosti, které musí v situaci nové vlny útlumu v odvětví činit nepopulární kroky, naopak silně utrpěly dojmem, že se k veřejnosti a zaměstnancům chovají špatně, uvedl Fronk.

Výzkum hodnotil reputaci 60 přední firem podnikajících na území USA. Byl veden ve dvou vlnách loni v létě a letos v únoru a březnu a v konečné fázi se dotazoval na názor na jednotlivé firmy podle 20 kritérií více než 20 000 Američanů.