"Význam týmu tady v Praze je skutečně veliký, pobočky v zemích okolo nás potřebují pomoci, protože už na to samy nestačí," řekl Bernard. V pražském středisku se budou vytvářet mezinárodní marketingové aktivity firmy, analyzovat vývoj trhu a připravovat nové produkty. Podobných středisek má eBay po celém světě pět; v Evropě funguje pouze jedno menší v Německu.

Volbu Prahy odůvodnil Bernard především kvalitou místních specialistů, kteří jsou navíc dobře jazykově vybaveni. "České vysoké školy poskytují vysoký standard vzdělání a zároveň tady existuje už i praxe," řekl Bernard.

Jako další důvod zmínil výhodnou geografickou polohu uprostřed Evropy. Navíc od loňského roku je v Praze vývojářské středisko dceřiné společnosti Skype, které taktéž řídí Bernard.

eBay je největší internetovou aukční síní, která zprostředkovává obchody mezi dvěma uživateli. Denně zaznamenává zhruba miliardu zhlédnutí. Kromě globální stránky s koncovkou .com má místní mutace ve 37 zemích světa.

Jak dnes uvedla viceprezidentka eBay Wendy Jonesová, česká verze se zatím nechystá. Češi ale hojně využívají americkou, německou nebo britskou stránku. Denně jich eBay navštíví zhruba 5 000, přičemž nejvíce prodávají a nakupují osobní auta, motocykly a náhradní díly k nim.