Výsledky letního průzkumu oznámil ředitel zaměstnaneckých výhod ING Jan Šíbal. Více než polovina dotazovaných firem, kolem 53 procent, zvažuje v budoucnosti nabídku výhod pro zaměstnance dále rozšiřovat.  

Firmy konkrétně chtějí zaměřovat pozornost na zvýšenou zdravotní péči, životní pojištění, rekreaci a penzijní připojištění. "Péče o zaměstnance včetně poskytování zaměstnaneckých výhod je dnes součástí strategie většiny společností," řekl Šíbal.

Nejvíc výhod užívá top management

Přibližně 56 procent ze společností nabízejících zaměstnanecká zvýhodnění dávají lepší podmínky členům vedení než ostatním pracovníkům. Navíc jsou rozdíly mezi vrcholovými manažery a zástupci nižších pater managementu.

Podle Šíbala budou muset podniky, například velké zahraniční automobilky, kvůli vysoké fluktuaci a nedostatku některých profesí stále více zaměřovat pozornost i na dělníky a nabízet jim taková zvýhodnění, která by například zamezila odchodům ke konkurenci nebo do zahraničí.

Evropa sází na pojištění

V západoevropských zemích vládnou zaměstnanecké výhody zaměřené na budoucnost, tedy penzijní systémy, zdravotní péče, pojištění pro případ smrti. Podle specialistky na zaměstnanecké výhody z firmy Fincentrum Martiny Janiukové je možné očekávat, že Česko půjde ve stopách západních protějšků.

 "Ve střední a východní Evropě a v Česku samotném však převažují krátkodobé benefity hmotného rázu - firemní telefon, auto, PC, stravenky, a tak dále, což se bude časem měnit ve prospěch penzijních a pojistných programů podobně jako v tradičních zemích EU," uvedla v tiskové zprávě.

Poskytovaná zaměstnanecká zvýhodnění (v procentech z firem, které benefity nabízejí):
Příspěvek na stravování (stravenky, jídlo v práci) 97 % 
Penzijní připojištění; školení a kurzy 86 % 
Sport, kultura, rekreace a volný čas 78 % 
Služební vozidlo 75 % 
Zvýhodněné půjčky 50 % 
Pracovní volno 47 % 
Životní pojištění 42 % 
Nepeněžité dary 36 % 
Manažerské programy; nákup firemních výrobků se slevou 33 % 
Přechodné ubytování 25 % 
Sleva při nákupů vyřazených aut, mobilů 22 % 
Příspěvek na hromadnou dopravu 19 % 
Možnost nákupu akcií firmy 14 % 
Zdroj: průzkum mezi firmami Czech Top 100, Ogilvy Public Relations