"Mozkový jogging" není namáhavý a není rozhodně určen jen lidem, kteří se zabývají hlavolamy a podobnými věcmi. Aby člověk zůstal duševně fit, nepotřebuje si lámat hlavu logickými úlohami. Při správném mozkovém joggingu se naopak zabýváte poměrně jednoduchými úkoly.

Stačí například, když si cestou do práce budete procvičovat slovíčka cizího jazyka, historická data nebo si prostě jen v duchu projet názvy všech stanic tramvaje vaší linky, kterou absolvuje svou pravidelnou trasu. Pokud se bude člověk věnovat těmto cvičením deset minut denně, jeho paměť se bude periodicky zlepšovat.

Dostatek spánku poskytne mozku regeneraci

Správné funkci mozku se dá napomoci  i aktivním pohybem. Zvýší se tak přísun kyslíku šedé kůře mozkové, dojde k jejímu lepšímu prokrvení a ve vaší hlavě  to začne  tzv. "šrotovat ostošest". Představujete-li si ale, že se kvůli tomu budete muset věnovat nějakému sportu vrcholově, jste na omylu. Zcela stačí, když se denně vydáte na půlhodinovou procházku nebo si dopřejete nějaký ten kilometr jízdy na kole.

Zlepšení kondice šedé kůry mozkové napomáhá i správná výživa s nějakými potravinovými doplňky na podporu paměti. Asi nejznámějším prostředkem je ginkgo biloba, vhodné jsou i vitamíny, například  B, C, E, betakaroten, vápník, hořčík, zinek nebo železo.  A zapomínat nesmíte ani na dostatek spánku, který poskytne mozku regeneraci.

Cílem kvalitní péče o šedou kůru mozkovou není pouze získání velkokapacitní paměti, ale jde především udržení duševní svěžesti až do vysokého věku. Příkladem byl například světoznámý fyzik Alberta Einsteina, který svůj mozek intelektuálně zaměstnával celý život tak intenzivně, že mu i ve stáří fungoval lépe než mnohému třicátníkovi.