Pracovním prostorám by měl zaměstnavatel věnovat velkou pozornost, protože pohled do kanceláří vypovídá hodně o firemní kultuře. Klient, který uvidí během schůzky ve vaší firmě v kancelářích nepořádek, se bude dlouho a velmi důkladně rozmýšlet, jestli takové společnosti zakázku vůbec zadat. 

Reprezentativní firemní prostředí ovšem nevytváří jen pořádek na pracovišti, ale také jeho zařízení. Můžete mít sebevíc uklizeno, ale pokud jsou místnosti v podniku vybavené otřískaným nábytkem a navíc "každý pes, jiná ves," dobrý pocit z vás klient zřejmě nezíská.  

Kancelář z pohledu pracovníka

Velmi záleží na tvaru místnosti, ideální nejsou například prostory ve tvaru písmene L. Lidé v kanceláři by na sebe měli primárně vždy vidět, což jim velmi usnadní komunikaci. 

Pozornost si zaslouží i rozmístění stolů. Pokud kolegu posadíte zády ke dveřím, určitě se nebude cítit ideálně - bude ho znervózňovat každý zvuk a jeho koncentrace na práci bude minimální. To platí i v případě, že jeho stůl sousedí se vstupními dveřmi, zde ho mimo problémů se soustředěním bude trápit i průvan.  

Světlo a stín

Velmi zásadní je volba druhu osvětlení. Mělo by být bez nadměrných kontrastů a přesvětlených míst, která mohou oslňovat. Nejideálnější je proto denní světlo, ne vždy je ale tento požadavek reálný, zejména ve vnitrobloku kancelářských budov.

S osvětlením pracovních prostor souvisí i barva stěn, nejméně vhodná je bílá, u nás bohužel nejčastější. Světlo se od ní odráží a v kombinaci se zářením monitoru nepůsobí na lidský zrak pozitivně.

Do kanceláře bychom se měli těšit

Důležitý je i osobní prostor pracovníka. Měl by mít možnost uspořádat si své působiště tak, aby si nepřekážel s ostatními kolegy. Pokud budou lidé v práci bez ustání stresováni hlukem, špatným osvětlením nebo nepohodlným sezením, nejen že jejich pracovní nasazení bude mizivé, ale budou se domů vracet s příznaky zdravotních problémů.

Investice do vybavení kanceláří vaší firmy je sice finančně velmi zásadní, ale věřte, že se opravdu vyplatí. Nejen, že utvrdí víru klientů ve vaši společnost, ale zvýší i výkonnost vašich pracovníků, kteří nebudou motivováni k přechodu ke konkurenci, v jejímž pracovním prostředí by se cítili lépe.