Pozvání do firmy
Každý z nás se může dostat do situace, kdy přijímá zastupitele firem, a to i nadnárodních. Volba místa jednání je tedy na nás. V těchto případech se jako velmi vhodné jeví přijmout delegáta či představitele společnosti v prostorách naší společnosti. To platí zejména při prvotním seznamování. 

Neseznamujeme se totiž jenom osobně, ale také firemně. A obrázek toho, jak fungujeme, vytváří i zasedací místnost nebo kancelář naší společnosti. Zasedací místnost, která normálně funguje jako skladiště krabic nebo místo, kam si uklizečka odkládá své propriety, asi úplně dobře nezapůsobí. 

Poukázání na to, že tomu tak normálně není a že se omlouváte za nestandardní podmínky, je v této situaci prohrou a ukazuje na laxnost vašeho počínání. Možnost odložit si kabát nebo sako na ramínko je samozřejmostí, stejně jako občerstvení, kde doporučuji nabídnout ovoce snadné poživatelnosti. Loupat si pomeranč a pak si každých pět minut běžet umýt ruce se na jednání také nehodí.  

Nejčastější prohřešky
Umělé vytváření nedostatku času z důvodu abnormálního vytížení už nefrčí. Dobrá image obchodníka je v tom, že si umí věci naplánovat a odhadnout na daný úkol časovou rezervu. Hosté kteří mají podepsat důležitou smlouvu či kontrakt, se musí cítit v pohodě a nezažívat časovou tíseň. 

Ve světě je moderní smazávat rozdíly mezi pohlavím i věkem. Sympatický přístup je přístup rovnocennosti, přestože jednáte se společností několikanásobně menší nebo s člověkem o deset let mladším. Důležitý je přece každý zákazník a stoprocentní přístup ke všem je znakem zralého obchodního ducha. Hraní her kdo udělal větší bábovičku skutečně patří na písek a ne do vyspělé společnosti. 

Téma konstruktivní obchodní komunikace by vydalo na celou knihu, ale dovolím si upozornit na časté prohřešky v neúměrně dlouhých hovorech o osobních zážitcích a aktivitách. Jako dobrý start je samozřejmě využít můžeme, ale nezapomínejme na téma, kvůli kterému jsme se všichni sešli. 

Častou chybou a dnes již trapnou výmluvou je zpoždění schůzky z důvodu komplikovanosti dopravy. Vypadat překvapeně, že se v Praze vytváří kolony nebo že se bourá je vážně za zenitem.

Obchodní oběd
V obchodním světě je zcela normální, že žena může pozvat muže. V tom případě ovšem žena přejímá i zodpovědnost za platbu účtu všech zúčastněných. Odmítavý přístup ze strany mužů, "že to přece nejde", je dnes krajně necitlivý a s pečovatelskou citlivostí muže to má v obchodě pramálo společného!! Prosté poděkování za pozvání je to nejlepší co se dá udělat. 

S výběrem chodu je to jednoduché a logické. Objednáváme si přibližně časově stejně náročné jídla. Dát si pět chodů s tím, že na mě ostatní počkají je neetické. V případě, že jeden je hotov dříve než ostatní, objedná si např. pití a vyplní pomyslnou mezeru. Pro ostatní je to velmi příjemné, protože necítí potřebu přidat v rychlosti nebo končit. Káva se objednává společně a může fungovat jako srovnávací moment v posloupnosti jídel.