Abyste se vyhnuli přemýšlení o práci, udělejte si pokud možno nějakou práci předem, případně se domluvte s kolegou, jestli by vám mohl s důležitými úkoly pomoci. Vysvětlete mu podrobně co a jak, abyste se vyhnuli případným otravným telefonátům.

Udělejte si seznam, co po návratu z dovolené musíte udělat a dejte ho někam, kde ho pak určitě najdete. A když už z jakýchkoliv důvodů potřebujete být s firmou v kontaktu, domluvte si pevně určenou hodinu, v kterou budete na příjmu. Pokud nikdo nezavolá, vypněte mobil a užívejte si v klidu dovolené. 

Neustálé přemýšlení o práci navíc může být příčinou vzniku neuróz, problémů se spánkem, vysokého krevního tlaku, žaludečních vředů, případně pocitu "vyhoření."

Abyste se myšlenek na práci zbavili, je nejlepší zvolit aktivní způsob dovolené. Povalování se u moře váš mozek příliš nezabaví. Lezení po horách, poznávání historických památek, sport, to vše odvede vaši mysl od myšlenek na zaměstnání. A pokud snad trávíte dovolenou doma, nastavte si "dovolenkový" režim a vydejte se poznávat krásy svého nejbližšího okolí. 

Po návratu do práce se jen málokdo dokáže hned naplno zapojit do pracovního procesu.  Většina navrátilců obvykle pociťuje smutek a stres a musí se na své zaměstnání soustředit mnohem víc než před odjezdem na dovolenou. Je proto lepší s tímto stavem počítat a vzít si dovolenou o dva či tři dny delší, abyste se mohli "aklimatizovat."