Workshop - přeloženo volně do češtiny, je cosi jako diskusní dílna, jejímž cílem je vyřešit například váznoucí komunikaci mezi jednotlivými částmi firmy. V ideálním případě se sejdou kompetentní lidé, kteří se dohodnou, jak problém odstraní. Často se mluví o tzv. brejnstómingu, (brainstorming) jehož účastníci vybrejnují něco přínosného pro chod celé kampeny. Česky řečeno, dají hlavy dohromady a vymyslí zlepšovák.

Jenže mnohdy se brejnstóming změní na brejnvóšing, (brainwashing), známý též jako "vymývání mozků." Pokud se účastníte něčeho takového, můžete si být jisti, že nakonec budete souhlasit i s tím, co byste za normálních podmínek odmítli. Koná-li se vorkšop v prostředí firmy, probíhá většinou tak, že jeho účastníci jsou zavřeni do jedné kanceláře, bez možnosti úniku. A nejsou propuštěni dřív, dokud se na něčem nedohodnou. Nedílnou součástí vorkšopu je  ropap, (wrap up), volně přeloženo jako rozdělení úkolů, jež z akce vzešly.

Existují i vorkšopy ve stylu  autdór ývnts (outdoor events), při nichž je ale řešení problémů až na druhém místě. Místo toho si jejich účastníci hrají na zálesáky a plní na první pohled polostupidní úkoly. Průběh takové akce si  nejsnadněji představí lidé, kteří byli někdy na pionýrském táboře. Přesto ale tento druh motivace přináší své výsledky.

I když jsou momentálně vorkšopy v kurzu, vedoucí pracovníci by si měli dobře promyslet, zda je potřebují. Velmi snadno se totiž mohou obrátit proti vedení firmy. Pokud je na něm totiž přijato kolektivní rozhodnutí, může se stát, že vedoucí pracovníci v sobě nenajdou dost odvahy toto rozhodnutí zamítnout, i když ví, že jeho přijetím firma nic nezíská.