V prvotním kontaktu s kteroukoliv osobou se nám podvědomě nastavují filtry libosti a nelibosti. Je to soubor postřehů a domněnek, které nám podprahově proletí mozkem ještě dříve, než daná osoba promluví. Následně vytvořený obrázek poznamená naše následné jednání, i kdybychom se tomu pokoušeli sebevíc bránit. Brýle jsou nositeli bezpočtu informací a to i obchodního charakteru.

Křivé brýle - rušivý element obchodu
>>>>>>Brýle formují a harmonizují jednotlivé obličejové časti a podílí se na jeho celkové náladě. Máme-li vybraný design, který splňuje požadavky business stylu, tedy působí seriozně, důvěryhodně, lehce přísně ale otevřeně, není možné aby nebyl na obličeji vyrovnaný.

Neviděl jsem člověka, který by byl dokonale symetrický tak, že by mu brýle seděly bez předchozího přizpůsobení. Nejde při tom jen o vyrovnání výšky pravé a levé očnice, ale také stejnou vzdálenost obou očí od korekčních čoček.

Další kapitolou je délka stranic. Koncovka v místě, kde začíná oblouček směřující za uši, je přesně na vrcholu boltce a není vidět. Rovněž stranice zaryté do spánkových kostí, ukazují jen na to, že jste nevybrali tu správnou velikost. Každý tento nedostatek poukazuje na neprofesionalitu v oblasti image a zpochybňuje vaši obchodní korektnost více než cokoli jiného.

Pohled mimo brýle - příznak amatérismu
>>>>>>Často se setkávám s lidmi, kteří pokud chtějí vidět na klienta, tak koukají přes horní hranu brýlových čoček a brýle používají jen na čtení svých dokumentů. V zahraničí je tento jev charakterizován jako velmi neprofesionální přístup ke svému zraku a zdraví vůbec. Dnešní doba nabízí pro všechny tyto situace optické řešení, které nabízí člověku vidět optimálně na všechny vzdálenosti, aniž by musel brýle na nose posouvat. Je to jenom na odborné radě. Nejde tu jen o péči o náš zrak, ale také o ošetření pocitů člověka na druhé straně stolu, který se dostává do situace, kdy si nemůže být jistý ani tím zda ho vidíme.

Jedny brýle jaro nedělají
>>>>>>Představte si, že byste přistupovali ke každé obchodní situaci se stejnou strategií nebo, že pracujete s rok starými informacemi v jednom a tom samém obleku. Dobrý obchodník obměňuje brýle, jakožto nejsledovanější položku své osobní image, alespoň dvakrát do týdne. V ideálním případě střídá troje brýle asi dva roky.

Ukazuje to na profesionalitu, um a důležitost harmonie celého zevnějšku i na svižný přístup ke každé situaci. Není možné změnit barevnost a styl oděvu a nechat si stejné brýle. Vyměnit si ze dne na den brýle, znamená změnit náladu v obličeji a přijít v novém s novou energií.
>>>>>>(autor článku je odborník v oblasti image servis)