Hlavní obsah

Nepostradatelné drobnosti pravého obchodníka

Novinky, Filip Žilka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V protřelém obchodním světe se často orientujeme dle těch nejmenších indícií, které nám prozradí, zda mluvíme s člověkem, který hraje amatérsky nebo je to profesionál každým coulem. Orientaci nám přináší odhad jeho osobnosti. Mezi prostředky, které zrcadlí charakter osobnosti patří bezpochyby kabelka, náramkové hodinky a pero. Jak rozpoznat, které jsou business a které patří do jiného prostředí, rozkryjeme v následujícím článku.

Článek

Náramkové hodinky

Hodinky patří mezi velmi sledovaný doplněk osobnosti, zvlášťě ve finančním prostředí. Jsou součástí celkové image více, než si většina lidí myslí. Ladí se k oblečení stejně jako ostatní doplňky. Dáma v elegantím kostýmku si prostě nemůže dovolit vzít si sportovní hodinky s chronografem, byť jsou švýcarské.

Design hodinek do obchodu se pyšní jednoduchostí a linií která hraje na notu preciznosti provedení. Velkou důležitost samozřejmě hraje značka. Patek Philippe, Cartier, Rolex, Brequet a další, nesou nepopiratelné poselství tradice, dovednosti a zručnosti. Švýcarsko je samozřejmě synonymem nejlepší kvality, ale nebál bych se podívat i jinam.

Nebojte se být originální. Neotřelý design a čistota provedení je základ. Není možné kombinovat zlaté hodinky se stříbrnými šperky a naopak. Business hodinky respektují i proporce a velikost zápěstí. Kostnaté ruce nesluší ostře geometrické tvary ciferníku, stejně jako širokému zápěstí hodinky titěrně drobné. Při výběru berte v úvahu i to že gestikulujete a to je moment, v kterém se hodinky stávájí součástí vašeho obličeje. Slaďte hodinky s designem šperků a brýlí.

Čím píše obchodník

Pero, hodinky, šperky, brýle jsou v businessu nezbytné. Náleží mezi doplňky, u nichž se v obchodě jasně preferuje tradiční provedení a jistá dávka nekomplikovanosti. Síla tradice a moderního provedení je správnou kombinací, která naznačuje vaši orientaci ve světě trvalých a neměnných hodnot.

Američan Lewis E. Waterman patentoval zásobník usměrňující tok inkoustu, čímž se zapsal do dějin jako otec novodobého plnícího pera. Na přelomu 60. let upadly plnící pera v nemilost, nicméně už v 80. letech se opět vrátily. Dnes kmitají pera Montblanc, Parker, Cartier, Vuiton nebo Watermen na pracovních poradách a jednáních zcela běžně a je to v pořádku. Podepisovat smlouvu reklamní propiskou je totiž naprostá nevycválanost.

Kabelka skutečné dámy

Na počátku 20. století se kabelka stala nejdůležitějším dámským doplňkem. Od té doby dobře oblečené dámy dbaly, aby oděv a kabelka spolu dokonale ladily. Z toho plyne prostý fakt, že vystačit si s jednou kabelkou se opravdu nedá.

Každá žena by měla mít alespoň čtyři typy kabelek. Jednu business, jednu volnočasovou, toaletní skříňku do ruky a večerní kabelku. Pravidla business kabelky jsou stanoveny. Je to jednochuchý design, většinou z kůže bez žádných výrazných spon a vyobrazení loga značky. Barva kabelky se ladí k barvě oděvu. Nejelegantněji vypadá vždycky černá kůže.

Dalším hlavním rysem této babelky je její pevnost. Při postavení na stůl, se kabelka takzvaně nezboří a nevypadá "unaveně". Pevně stojí a jediné, co klesne, jsou uši. Není nic horšího, než když je na ní vidět zub času. Dobře si prohlédněte švy a vyrovnanost barevného tónu. Dbejte na sladění kabelky s obuví.

Reklama

Výběr článků

Načítám