Vysílání Irácké informační stanice, jak se televizní kanál zatím nazývá, má být v této fázi šířeno zhruba pět hodin denně. Pro novou moc v zemi, vytvářenou pod dohledem americké správy, má ale velký význam - je totiž protiváhou řady jiných kanálů, které prosazovaly úzkou agendu jednotlivých politických stran i okolních států.

Arabské vysílání ze severu země rozjely kurdské televize, které dosud působily jen v rámci kurdské autonomie; chystají se zakotvit i v Bagdádu. Podle britské stanice BBC ale v metropoli zatím dominovala íránské televize al-Álam vysílající v arabštině.

Satelity je drahý špás

"Silně proíránský a protiamerický tón televize al-Álam mnoho Bagdáďanů neoslovuje," napsal před spuštěním iráckého kanálu reportér izraelského magazínu The Jerusalem Report. "Všichni ho ale sledují, protože nemají na výběr."

V Iráku byly za Saddáma zakázány satelitní přijímače. Nyní jsou volně k mání, avšak při ceně 300 až 400 dolarů za přijímací zařízení jsou pro řadové Iráčany prakticky nedostupné. Televize al-Álam vysílající po zemi z nedalekého Íránu proto skutečně byla pro Bagdáďany až do zahájení domácí televize jediným programem, nadto s velice kvalitním signálem.

Daleko pestřejší je oblast rozhlasového vysílání. I za Saddáma vysílaly v zemi  nebo častěji do země - desítky stanic podléhajících obvykle různým opozičním skupinám, regionálním vládám a náboženským sektám. V souvislosti s anglo-americkým tažením posílil propagandistické relace i Washington, ty však nyní mají být podle BBC postupně tlumeny.

Noviny rostou jak houby po dešti

Nejrychleji se zatím v zemi zbavené diktatury jedné strany rozvíjejí tištěná média. Nově vydávané noviny rovněž většinou patří donedávna opozičním frakcím a kritici u těchto "letáků" zaznamenávají četnost fotografií vůdců příslušných politických stran na titulních stranách.

Nejlépe se ujal list az-Zamán, využívající silného zázemí, které si nemůže většina konkurenčních listů vznikajících na koleně nemůže dovolit. Renomovaný list založil v 90. letech v Londýně přeběhlík Sa´ad Bazzáz který do té doby pracoval jako prorežimní novinář v Bagdádu. Nyní má az-Zamán vedle londýnské kanceláře také redakce na Bahrajnu, v Basře a v Bagdádu.

Podle deníku The New Yortk Times Bazzáz investoval do profesního návratu do Iráku půl miliónu dolarů. Ačkoliv čtyři pětiny obsahu listu zatím pochází z londýnské redakce, najal již 60 novinářů v Iráku a nynější náklad 30 tisíc výtisků hodlá během šesti týdnů vytáhnout na pětinásobek.