Jak vyplývá z údajů organizace Nielsen Media Research, na Fox News se během čtvrtka dívalo v průměru 4,1 miliónu diváků, zatímco na CNN 3,7 miliónu a na další zpravodajský kanál MSNBC 1,6 miliónu. Experti sledovali bitvu mezi Foxem a CNN zejména proto, že panovaly pochyby, zda Fox, který se nedávno stal nejsledovanější americkou zpravodajskou televizí, si udrží své postavení i při tak velké události, jako je válka. CNN přitom získala své donedávna dominantní postavení právě při válce v Perském zálivu v roce 1991.

Doporučené články

Začátek války Američany nezajímal

Když však ve středu večer amerického času válka vypukla, dívalo se nejvíce diváků na tradiční televizní kanály NBC (18,2 miliónu), CBS (13,2 miliónu) a ABC (10,9). Fox News sledovalo 7,8 miliónu Američanů. Americké televizní stanice, které vynakládají denně 20 miliónů dolarů na aktuální obrazové zpravodajství z irácké války, jsou tak zatím spíše zklamány.

Průběh války není v prvních dnech tak dramatický, aby ve sledovanosti překonal oblíbené zábavné pořady těch televizí, které na válku nevsadily. Přesvědčila se o tom stanice NBC, která na páteční večer zařadila do hlavního vysílacího času další díl seriálu Přátelé a později v noci show Dateline, a k vlastnímu údivu ve sledovanosti překonala oběma pořady konkurenční ABC, která za mnohem dražší peníze vysílala celou dobu přímý přenos začátku války.