Atto se hlásí do boje o zákazníka hned několika zbraněmi. Minimálními rozměry, lidovou cenou, multimediálními funkcemi, mapovými podklady pro celou Evropu, hlasovými pokyny českého herce Pavla Lišky a taktéž 3D zobrazením důležitých kulturních a historických budov.

Nejde o žádný nadstandard, naopak výbava obsahuje převážně jen využitelné funkce. Zásadní je tak cenová hladina, kde se příliš konkurence nevyskytuje.

Vzhled a zpracování

U zařízení s dominantním displejem můžete sotva vymyslet nějaký radikálně odlišný design. Atto tak představuje zažitý koncept dotykového LCD displeje zasazeného v zaobleném plastovém rámečku. Navigace působí velmi bytelným dojmem, rozhodně přečká i drsnější zacházení.


:. Díky kvalitnějšímu zpracování přečká navigace Dynavix Atto i drsnější zacházení.

FOTO: mas, Novinky

Konektory a tlačítka jsou umístěná po stranách. Nahoře najdete jen vypínač s indikační diodou, vpravo potom USB konektor pro nabíječku/autoadaptér, pod kterým leží přepínač baterie. Na levé straně se potom nachází slot paměťových karet microSD a konektor sluchátek, pokud byste snad navigaci chtěli použít i jako MP3 přehrávač.

Multimédia i GPS navigace v jednom balení

Po zapnutí se poměrně svižně dostaneme do hlavní nabídky, kde se rozhodneme, zda hodláme použít navigační část, přehrávat hudbu nebo si prohlížet fotografie. Protože nás zajímá především navigační část, zbylé dvě vynecháme.

Video

:. Ukázka práce s navigací Dynavix s hláškami českého herce Pavla Lišky

Navigační část má poněkud líný start, to je daň za multimediální funkce. Nejprve se totiž musíte proklikat celým menu až k navigaci trasy. Vyhledání družic a aktuální pozice pracuje naštěstí docela svižně. Všeobecně jsem se ale nemohl zbavit dojmu, že přístroj trpí menší prodlevou prakticky při čemkoliv.


:. Ať jedete ve dne nebo v noci, tak se vám Dynavix přizpůsobí. Na výběr máte i několik barevných variant mapy jak pro den, tak pro noc.
FOTO: mas, Novinky

Po Praze fungovala navigace zcela bezproblémově, včetně údajů o jednosměrkách. Problém neměla ani v menších vesnicích v okolí Prahy, kde byly pečlivě zakresleny všechny hlavní trasy.

Seznam bodů zájmu sice není dokonalý, většinu obchodů, benzínových pump nebo zastávek MHD však naleznete. Perfektně fungovalo i vyhledávání adres a přeplánování trasy v případě chyby řidiče.

Postřehy z praxe: baterie nevydrží ani hodinu

Ačkoliv je Atto vybaveno baterií, rozhodně nikam nejezděte bez napájecího adaptéru. Její výdrž v zimním období nedosahuje ani jedné hodiny. Její funkce je spíš v možnosti začít plánovat trasu ještě ve výtahu cestou k autu, nebo pokud potřebujete v autě dobít telefon. Málokdo mívá dvě napájecí zásuvky.


:. Bez nabíječky se kvůli nízké výdrži baterie navigace neobejde. FOTO: mas, Novinky

Hlasitost navigace mohu označit za dostačující. Ačkoliv je reproduktor tradičně umístěn na zadní straně, pokynům bylo rozumět snad ve všech situacích, a to i při vyšších rychlostech na dálnici. Jedinou výjimkou byl snad projíždějící vůz záchranné služby se zapnutou sirénou.

Malé rozměry a tím i menší displej nikterak nesnižují komfort navigace. Odbočku z mapy poznáte, zbytek stejně vysvětlí příjemný pan Liška, i když občas silně neformálně. Tlačítka na dotekové obrazovce občas působí titěrně, ale ani s většími prsty není problém zmáčknout to správné.

Konkurence se hledá těžko

Najít na našem trhu konkurenci pro Dynatix Atto není díky jeho nízké ceně a slušné výbavě vůbec jednoduché. Ostatní výrobci totiž nedokážou za cenu okolo čtyř tisíc korun nabídnout ani zdaleka mapové podklady pro více států v Evropě, a to už vůbec nemluvím o multimediální využitelnosti, jako je přehrávání fotek, videa a hudby.

Přečtěte si také: Jak vybrat tu nejlepší navigaci do auta i do kapsy

Zpravidla tak konkurenční modely nabízejí pouze mapy maximálně desítky evropských států. Příkladem tak v této cenové kategorii může být zařízení Mio Moov 310CE, které na 4,3 palcovém displeji dokáže zobrazit mapy České republiky, Polska, Maďarska, Slovenska, Německa a Rakouska. Pro porovnání Atto nabízí 43 států celé Evropy.


:. Konkurenční navigace TomTom One
FOTO: Archiv

Nejblíže se testované navigaci v počtu map blíží TomTom One Europe, který za nepatrně vyšší cenu nabídne 31 států z celé Evropy. Zařízení má 3,5 palcový displej s rozlišením 320 x 240 obrazových bodů. Attu však nedokáže konkurovat velikostí, multimediální výbavou a v neposlední řadě ani poměrem cena/výkon.

Hodnocení

Dynavix Atto působí velmi sympaticky, nejen díky skromným rozměrům. Obsahuje snad všechny moderní výdobytky včetně upozornění na radary a zanášených vlastních dat (včetně radarů). Z hlediska zpracování tak není prakticky nač si stěžovat.


:. Navigace Dynavix Atto se stojánkem na čelní sklo automobilu.
FOTO: mas, Novinky

Z nepříjemných vlastností bych asi vyzdvihl pomalejší start a odezvu. To by šlo kompenzovat uživatelským menu, kde by si každý navolil nejpoužívanější položky. Baterie s nízkou výdrží má sice logické opodstatnění, přesto bych byl raději za silnější. Takto je uživatel poután na napájecí adaptér.