Hlavní obsah

Nejoblíbenější chatovací aplikace v Česku je Messenger, následuje Whatsapp a Skype

Nejvíce využívanou chatovací aplikací v Česku je Messenger, následují Whatsapp a Skype. Zatímco využití Messengeru letos stouplo o 13 procentních bodů na 76 procent uživatelů internetu a Whatsapp si polepšil o osm bodů na 41 procent, užití Skype kleslo ze 40 procent na letošních 36 procent. Vyplývá to průzkumu českých sociálních médií AMI Digital Index, který v 1. pololetí letošního roku realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

Foto: archív tvůrců

Ukázka aplikace Messenger Lite

Článek

"Skype má zřejmě jednou nohou nakročeno na cestu, na jejímž konci odpočívají pozůstatky kdysi dominantních hráčů, jako byly ICQ nebo My Space. Na konstantní úrovni zůstává Viber (16 procent) a u Snapchatu, který do jisté míry také přesahuje do chatovacích aplikací, sledujeme na českém trhu postupné vymírání (sedm procent oproti loňským 12 procentům)," uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

U Messengeru podíl nejaktivnějších klientů poměrně strmě klesá s rostoucím věkem a vzděláním, u Whatsapp jsou naopak nejsilnější uživatelskou skupinou lidé mezi 30 až 44 lety (31 procent) a vysokoškoláci (34 procent). Mezi příznivci Messengeru také mírně převažují ženy. Whatsapp má rozložení podle pohlaví vyrovnané.

Foto: koláž Novinky.cz

Ukázka aplikace WhatsApp

Znalost chatovacích aplikací v ČR roste jako celek. Nejznámější Skype se konstantně pohybuje na úrovni zhruba 98 procent, u ostatních dochází k výraznému nárůstu. Například znalost Messengeru se od roku 2016 zvýšila z 84 procent na 95 procent, u Whatsapp byl nárůst z 56 procent na letošních 85 procent. "Tato forma komunikace tak postupně nahrazuje staré komunikační kanály, jako je mail nebo SMS zprávy a významným způsobem ovlivňuje i podobu a další vývoj celého prostředí sociálních sítí," dodal Crha.

Počet tuzemských uživatelů internetu se podle měření NetMonitor v srpnu pohyboval kolem 7,7 miliónu lidí.

Foto: archív tvůrců

Komunikační program Skype

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám