Hlavní obsah

Nový fenomén pro chytré telefony. Nálepky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Komunikace mezi dvěma kolegy v aplikaci pro posílání zpráv Line vůbec nepotřebuje slova. Namísto nich si mohou posílat barevné obrázky - nálepky - a s jejich pomocí se třeba pozvat na pivo, nebo toto pozvání zdvořile odmítnout, napsal list The New York Times. Fenomén obrázkových zpráv uchvátil již více než 400 miliónů uživatelů z různých koutů světa.

Foto: archiv tvůrců

Ukázka aplikace Line

Článek

"Rozhovor" pak může vypadat třeba takto: Muž s půllitrem piva, spiklenecky mrká/Medvídek u stolu hluboce ponořený do práce/Muž zničeně klečící na kolenou/Medvídek se omluvně uklání.

"Je to skvělé, když nemáte čas napsat zprávu a přitom nechcete být nezdvořilí," řekl čtyřiatřicetiletý Motoko Kondo, který pracuje v tokijské návrhářské agentuře. "Někdy s pomocí nálepek vedeme celé rozhovory."

Foto: archiv tvůrců

Ukázka aplikace Line

"Je to posílání zpráv procházející evolucí," řekl Takeši Idezawa, provozní šéf Line. K této službě se už přihlásilo 430 miliónů uživatelů, z toho 90 procent mimo Japonsko. Konkurenční aplikace WhatsApp letos v únoru uvedla, že má 465 miliónů aktivních uživatelů měsíčně.

Prostor pro tyto aplikace zůstává otevřeným kolbištěm, protože aplikace na posílání zpráv si uživatelé mohou mnohem častěji stáhnout, a pak zase vymazat, než například Facebook a Twitter. Snadnému užívání napomáhá i to, že uživatelé nemusejí budovat novou základnu "přátel", protože tyto aplikace se stahují do chytrých telefonů a dokážou se přímo napojit na adresáře, fotografie a další osobní data.

Medvěd Brown a králíček Cony jsou populární

Aplikace Line vpadla do japonského online sociálního života v roce 2011 a od té doby mu vtiskla vlastní charakter. Změnila způsob, jakým spolu lidé komunikují - včetně rozhovorů vedených jen nálepkami - i způsob, jakým spolu mluví: "Já ti zalajnuju!"

Hlavní postavičky z nálepek Line - medvěd Brown a králíček Cony - pronikly všude, od plyšových hraček, přes knihy až po animované filmy. Line uvádí, že její uživatelé si v současnosti posílají více než miliardu nálepek denně.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám