Firma doufá, že získá zákazníky zejména mezi obchodníky ve špičkových buticích, které trápí noční můra, že jim unikl nejnovější populární seriál, a přitom jeho hrdina či hrdinka právě vstupuje do jejich dveří.

Stačí jen pár měření tváře, o které se postará kamera u vchodu, a pak bleskové srovnání s databází obličejů všech hvězd. Pokud některý „sedí“ vstupujícímu zákazníkovi, přijde okamžitě varovný signál přes mobil, počítač nebo tablet.

Pozná hvězdu i za brýlemi  

A nejen signál: prodavač dostane také informace o velikostech oblečení, které zákazník používá, jakož i o jeho oblíbených artiklech a o historii nákupů.

To poslední se ve shonu okolo „hvězdy“ asi moc nepoužije – ledaže by si obchod dokázal zorganizovat práci tak, aby jeden obsluhoval vzácného zákazníka a někdo další studoval jeho nákupní „dějiny“.

Software prý funguje, i když má „celebriťák“ sluneční brýle, klobouk nebo šátek. Ani stárnutí či změny v barvě vlasů nebo ve váze prý nenarušují přesnost. Bude zajímavé, až se týž software přestěhuje i na samotné obchodní „dno“, kde asi nejlépe poslouží ke zjištění notorických zlodějíčků.