Piráti se ve spamech soustředí především na takzvané nigerijské podvody. V nich odesílatel slibuje vysoký zisk. Pro jeho získání je ale nutné zaslat určitou částku na odesílatelem specifikovaný účet.

„Není překvapením, že největší podíl na nevyžádaných zprávách mají nigerijské podvody, a vzhledem k tomu, že je slavnostní výkop doslova za rohem, očekáváme, že objemy veškeré nevyžádané pošty související s Mistrovstvím světa ještě porostou,“ uvedl Samir Patil ze společnosti Symantec.

„Podvody, které nějak souvisejí se světovou fotbalovou federací, jsme poprvé pozorovali již v roce 2005, když bylo oznámeno, že pořadatelem Mistrovství světa ve fotbale 2010 bude Jižní Afrika. Objem zpráv však v několika posledních měsících prudce stoupá.“

Podvodné spamové zprávy podle analýzy společnosti Symantec obsahují nejčastěji text FIFA 2010“, „2010 FIFA“, „Football World Cup“ a „FIFA World Cup“.

Za každý e-mail se má kvůli spamu platit, navrhují odborníci

Nevyžádaná pošta obtěžuje milióny lidí po celém světě. Zaměstnanci internetového portálu Yahoo ale přišli na způsob, jak by mohlo ubýt velké množství spamu. Chtějí toho docílit pomocí takzvaných elektronických známek, které by byly obdobou tradičních poštovních variant. To by mělo pomoci odlišit opravdové e-maily od spamu.

Podle návrhu by každý člověk zakoupil za jeden americký cent, což je asi 18 haléřů, elektronickou poštovní známku. Tu by jednoduše připojil ke každému odeslanému e-mailu, přičemž každá známka smí být použita pouze jednou. Spamové filtry v poštovních programech by poté automaticky třídily e-maily. Ty, které nemají ověřenou poštovní známku, by byly zařazeny mezi nevyžádanou poštu.

Při zakoupení elektronické známky by lidé peníze posílali na účet CentMail, což je název celého projektu zaměstnanců společnosti Yahoo. Celý výtěžek by byl následně poukázán na dobročinné účely. [celá zpráva]