Hlavní obsah

Program na monitorování webových aktivit sbírá důvěrná data o dětech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rodiče, kteří používají software k monitorování internetových aktivit svých potomků, možná nevědomky umožňují jeho výrobci sbírat marketingová data o dětech a prodávat je. Informovala o tom agentura AP.

Foto: Profimedia.cz

Získané informace z programu zahrnují například názory dětí na připravované filmy, videohry či módní trendy.

Článek

Software prodávaný pod značkami Sentry a FamilySafe dokáže přečíst soukromé chatování a posílat získané údaje jeho výrobci. Tyto údaje jsou pak nabízeny podnikům, které se snaží nalézt nejlepší způsob, jak propagovat své zboží či služby mezi dětmi. "Děsí mě to víc, než cokoli jiného, co jsem viděl při užívání monitorovacích technologií," řekl Parry Aftab, který se zabývá bezpečností dětí.

Software nezaznamenává jména dětí, ani žádné další údaje, které by mohly sloužit k jejich identifikaci. Rozpozná však jejich věk, protože rodiče nastavují jeho míru tolerance v závislosti na stáří dítěte. Získané informace zahrnují například názory dětí na připravované filmy, videohry či módní trendy.

Software vyvinula společnost EchoMetrix. Její generální ředitel Jeff Greene uvedl, že rodiče mají možnost sběr dat vypnout. Tato funkce však podle agentury AP není součástí samotného softwaru, ale je kvůli ní nutné navštívit internetové stránky podniku.

Děti používají internet především k seznámení

„Dnešní mladiství se díky novým technologiím a možnostem rychle stávají pokročilými a vynalézavými webovými uživateli, kteří jsou si vědomi i určitých nebezpečí. I přesto, že se nám podařilo zvýšit povědomí o možných nebezpečích a situace je lepší než ve zbytku Evropy, 20 % mladistvých a dokonce 50 % rodičů si možná rizika stále neuvědomuje,“ uvedl Pavel Vichtera, koordinátor Národního centra bezpečnějšího internetu a projektu Saferinternet.cz.

Podle statistiky agentury Cross Tab a společnosti Microsoft využívá 50 procent mladistvých internet k tomu, aby se seznámili s novými lidmi. Často ale ani nevědí, kdo na druhé straně sítě sedí. Pouze 24 procent navíc rodičů ví, že se jejich děti setkávají s lidmi, které poznaly na internetu. Ve chvíli, kdy se dítě má setkat s neznámou osobou, kterou poznalo na internetu, se přitom podle bezpečnostních odborníků vystavuje velkému riziku.

Seznam natočil video o nebezpečí na internetu

Jaké nebezpečí a nástrahy číhají na děti i dospělé na internetu? To vše je k vidění v novém filmu pro kampaň Seznam se bezpečně. Unikátní projekt portálu Seznam.cz a jeho partnerů je založen na skutečných událostech, o kterých oběti ve snímku otevřeně hovoří. [celá zpráva]

V jednotlivých příbězích jsou ukázána rizika anonymního seznamování: příběh Andrey, která byla na schůzce naslepo znásilněna; nebo příběh malé Moniky, která si dopisovala s pedofilem. Co vše se může stát, pokud děti poskytnou své nahé fotografie, jaké to je být vydírán, a že jsou i případy, které bohužel končí tragicky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám