Hlavní obsah

Na muže byla podána žaloba za činy ve virtuálním světě

NEW YORK

Šest hráčů, kteří prodávají své zboží ve virtuálním světě Second Life, podali v reálném světě žalobu na dalšího uživatele této internetové hry. Thomas Simon podle právníků kopíroval digitální zboží žalobců.

Článek

Virtuální obchodníci jsou přesvědčeni, že Simon při kopírování jejich výrobků porušil americké zákony o ochraně duševního vlastnictví. V žalobě požadují odškodnění ve výši trojnásobku ušlých zisků, přesnou částku však neuvedli. "Skutečně to není vtip. Ta záležitost je poškodila," uvedl právník obžaloby.

Simon, který v internetové aplikaci Second Life vystupuje pod pseudonymem Rase Kenzo, všechna nařčení popírá. "Je to jen videohra. Netušil jsem, že kvůli ní můžete někoho žalovat," hájí se.

Nejde přitom o první skutečné soudní řízení kvůli činnostem ve virtuálním světě. Už v červenci obdržel soud na Floridě žalobu kvůli kopírování zboží v aplikaci Second Life. Uživatelé hry také žalovali tvůrce internetového světa, společnost Linden Lab, za údajné zabavování jejich virtuálního majetku.

V internetové hře Second Life mohou uživatelé prostřednictvím postaviček takzvaných avatarů osidlovat virtuální svět, komunikovat spolu nebo třeba nakupovat. Existuje dokonce směnný kurz mezi virtuálními penězi a americkými dolary.

Second Life je značně populární hlavně v západních zemích. Uživatelé celého světa v ní za den průměrně utratí milión dolarů (asi 19 miliónů korun) za jídlo, oblečení či bydlení pro své avatary.

Reklama

Výběr článků

Načítám