Článek
Virtuální obchodníci jsou přesvědčeni, že Simon při kopírování jejich výrobků porušil americké zákony o ochraně duševního vlastnictví. V žalobě požadují odškodnění ve výši trojnásobku ušlých zisků, přesnou částku však neuvedli. "Skutečně to není vtip. Ta záležitost je poškodila," uvedl právník obžaloby.
Simon, který v internetové aplikaci Second Life vystupuje pod pseudonymem Rase Kenzo, všechna nařčení popírá. "Je to jen videohra. Netušil jsem, že kvůli ní můžete někoho žalovat," hájí se.
Nejde přitom o první skutečné soudní řízení kvůli činnostem ve virtuálním světě. Už v červenci obdržel soud na Floridě žalobu kvůli kopírování zboží v aplikaci Second Life. Uživatelé hry také žalovali tvůrce internetového světa, společnost Linden Lab, za údajné zabavování jejich virtuálního majetku.
V internetové hře Second Life mohou uživatelé prostřednictvím postaviček takzvaných avatarů osidlovat virtuální svět, komunikovat spolu nebo třeba nakupovat. Existuje dokonce směnný kurz mezi virtuálními penězi a americkými dolary.
Second Life je značně populární hlavně v západních zemích. Uživatelé celého světa v ní za den průměrně utratí milión dolarů (asi 19 miliónů korun) za jídlo, oblečení či bydlení pro své avatary.