Hlavní obsah

Nástupce hry Doom III nebude podporovat DirectX 10

Vývojáři z iD Software, kteří pracují na nástupci hry Doom III, nebudou podporovat novou grafickou platformu DirectX 10. Jejich hra Rage bude totiž postavena na starším rozhraní DirectX 9, které je podle iD Software plně dostačující.

Článek

Vizuální rozhraní DirectX 10 podporuje například operační systém Windows Vista od Microsoftu. Firma se snaží přesvědčit o jeho používání přední herní vývojáře, kam se iD Software nepochybně řadí, ale bez úspěchu.

Zakladatel a jeden z hlavních představitelů iD Software John Carmack uvedl, že jej DirectX 10 rozhraní příliš nezajímá. Důvodem je vysoká hardwarová náročnost DX 10 titulů, které si pak zahraje velmi málo lidí vybavených poměrně drahými počítači. Navíc je grafický přínos rozhraní DX 10 ve srovnání s DX 9 podle programátorů poměrně malý.

Firma iD Software patří mezi ty, které zpopularizovaly hraní na osobním počítači. Svými tituly Doom a Quake se společnost nesmazatelně zapsala do hráčského povědomí. Její 3D prostředí kupuje celá řada dalších vývojářů, kteří na něm potom staví své vlastní výtvory nejen pro osobní počítače, ale také pro herní konzole.

Hra Rage byla krátce představena na konferenci QuakeCon. Podle deníku tech.co.uk je mnohem světlejší a rozlehlejší než předcházející tradičně tmavé stísněné světy od iD Software.

Nový herní engine nazývá Carmack a jeho tým jako "id Tech 5". Podporuje počítače s operačním systémem Windows a Mac OS. Běží také na všech nových konzolích vyjma Nintenda Wii, k jehož slabšímu hardwaru se Carmack příliš nehlásí.

Carmack tvrdí, že program zvládá technologii "megatexturingu" a že virtuální svět "pokrývají 20 GB textury."

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám