Během března zachytila MessageLabs několik set e-mailových zpráv, které byly součástí téměř 250 přesně cílených útoků. Podle bezpečnostních odborníků bylo 200 ataků postaveno na speciálně připraveném záškodnickém e-mailu, jehož cílem bylo infiltrovat firemní síť a zpřístupnit její obsah útočníkovi.

Podle MessageLabs počet těchto útoků ve srovnání s minulým rokem "významně vzrostl". Nejčastějším motivem jsou finanční pohnutky. "Zlí hoši" jsou podle odborníků navíc stále vynalézavější, umí se v internetových vodách lépe skrývat a snadno tak "utíkají z bezpečnostních radarů".

Internetových červů, trojanů nebo jiných virových nákaz, které se internetem šíří masově (v miliónech kopiích), se experti na bezpečnost počítačů až tak neobávají - tyto útoky jsou totiž často blokovány nejroznějšími spam filtry (spam - nevyžádaná pošta). U přesně cílených útoků, jichž je zlomek, je ale situace naprosto odlišná a jejich účinky mohou být pro firmu devastující.

Vůbec nejčastěji si špatní hoši vybírají slabá místa v kancelářském balíku Microsoft Office, přes nějž se snaží dostat do firemních sítí.

Například v březnu šlo přes Office 84 procent všech na míru ušitých útoků, nejoblíbenějším programem byl PowerPoint, uvedli zástupci MessageLabs. PowerPoint si údajně oblíbila skupina lidí, kteří přes něj atakovali firmy z domén Tchaj-wanu.