Hlavní obsah

Zlí hoši útočí z webu cíleně, děsí firmy

Novinky, adr

Skrytých, speciálně ušitých útoků, které míří do vybraných firemních sítí, rapidně přibývá. Ve středu to potvrdil specialista na bezpečnost interních softwarových systémů společnost MessageLabs.

Foto: Novinky
Článek

Během března zachytila MessageLabs několik set e-mailových zpráv, které byly součástí téměř 250 přesně cílených útoků. Podle bezpečnostních odborníků bylo 200 ataků postaveno na speciálně připraveném záškodnickém e-mailu, jehož cílem bylo infiltrovat firemní síť a zpřístupnit její obsah útočníkovi.

Podle MessageLabs počet těchto útoků ve srovnání s minulým rokem "významně vzrostl". Nejčastějším motivem jsou finanční pohnutky. "Zlí hoši" jsou podle odborníků navíc stále vynalézavější, umí se v internetových vodách lépe skrývat a snadno tak "utíkají z bezpečnostních radarů".

Internetových červů, trojanů nebo jiných virových nákaz, které se internetem šíří masově (v miliónech kopiích), se experti na bezpečnost počítačů až tak neobávají - tyto útoky jsou totiž často blokovány nejroznějšími spam filtry (spam - nevyžádaná pošta). U přesně cílených útoků, jichž je zlomek, je ale situace naprosto odlišná a jejich účinky mohou být pro firmu devastující.

Vůbec nejčastěji si špatní hoši vybírají slabá místa v kancelářském balíku Microsoft Office, přes nějž se snaží dostat do firemních sítí.

Například v březnu šlo přes Office 84 procent všech na míru ušitých útoků, nejoblíbenějším programem byl PowerPoint, uvedli zástupci MessageLabs. PowerPoint si údajně oblíbila skupina lidí, kteří přes něj atakovali firmy z domén Tchaj-wanu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám