„Statutární zástupce společnosti Adagio Mobile se na ČTÚ obrátil s žádostí o dočasné přerušení činnosti k 5. květnu 2015 a současně omezil poskytování mobilních služeb svým zákazníkům,“ uvedl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.

Na webu www.adagiomobile.eu firma zveřejnila informaci o přerušení činnosti a zároveň informuje zákazníky, že jim umožní přechod k jinému operátorovi. Tomuto rozhodnutí podle Asociace českých virtuálních operátorů předcházela změna vlastníka firmy a údajné následně zjištěné nedostatky v řízení společnosti. Podle odborníků operátor doplatil na nabídku příliš nízkých cen.

„Předplacené služby budou zákazníkům kompenzovány po skončení prováděného auditu, což očekáváme v průběhu měsíce května,“ uvedla společnost na internetu.

ČTÚ podle Drtiny považuje za klíčové, aby situace operátora, která vyústila v kroky vedoucí k pozastavení telekomunikační činnosti, neprohlubovala negativní dopad na jeho klienty a nebránila jejich případnému rozhodnutí využít možnosti přenesení telefonního čísla k jinému poskytovateli.

Lidé mohou omezení služeb reklamovat

„ČTÚ informuje zákazníky Adagio Mobile o právu reklamovat omezení služeb na adrese reklamace@adagiomobile.eu a o právu požádat o přechod k jinému operátorovi přes e-mail info@adagiomobile.eu,“ dodal.

Pokud by s takovou žádostí o přenesení čísla účastník na zmíněných kontaktech neuspěl, může se obrátit na ČTÚ s konkrétním podnětem, kterým by se úřad dále zabýval.

Virtuální operátoři mají podle odhadů ČTÚ dohromady asi 1,2 miliónu zákazníků. Celkově je na českém trhu přes 14 miliónů SIM karet.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: