„Microsoft má licencovánu značku Nokia pro mobilní telefony na omezenou dobu deseti let,“ uvedla v sobotu na dotaz Novinek Lenka Čábelová, mluvčí společnosti Microsoft v České republice.

Zda se bude značka využívat pouze pro doprodej stávajících generací telefonů od finského výrobce, nebo se bude objevovat i u nových telefonů, ale zatím není jasné.

Přesná pojmenování včas oznámíme.mluvčí Microsoftu Lenka Čábelová

„Všechen majetek, který v rámci transakce přechází na Microsoft, bude brzy nést loga a označení Microsoftu. Přesná pojmenování včas oznámíme,” podotkla Čábelová.

Naopak v otázce názvů produktových řad má Microsoft jasno, používat je bude i nadále. „Značky a produkty Lumia a Asha, stejně jako zbytek portfolia mobilních telefonů prodávaných pod značkou Nokia, budou převedeny na společnost Microsoft jako součást transakce,“ konstatovala Čábelová.

Záruka bude pokračovat

Majitelé mobilů od Nokie se o případnou podporu, například záruční servis, nemusí obávat. „Toto portfolio produktů značky Nokia bude i nadále dostávat plnou podporu od společnosti Microsoft,“ potvrdila mluvčí.

Čábelová zároveň připomněla, že finská Nokia bude i nadále působit ve svých aktivitách jako samostatný subjekt. I když již nevlastní mobilní divizi, bude se věnovat například oblasti telekomunikační infrastruktury.

„S téměř 150letou historií Nokia pokračuje v činnosti v technologickém průmyslu. Stejně tak je i nadále vlastníkem značky Nokia a pokračuje v činnosti pod touto značkou,” uzavřela mluvčí.

Nokia zaspala na trhu chytrých telefonů

Nokia byla od 90. let největším výrobcem mobilních telefonů na světě, z první příčky ji ale před dvěma roky sesadil jihokorejský konkurent Samsung Electronics. Finský výrobce zaspal hlavně na poli smartphonů.

Posílit prodejnost měla tehdy navázaná spolupráce s americkým softwarovým gigantem, která nakonec vyústila velkou akvizicí - Microsoft se dohodl na převzetí mobilní divize Nokie za 5,44 miliardy eur (149,4 miliardy Kč) loni v září. [celá zpráva]

Se svými mobily Microsoft neuspěl

V dubnu roku 2010 odhalila společnost Microsoft dva nové mobilní telefony, kterými chtěla konkurovat populárnímu iPhonu od Applu. Protože se ale neprodávaly podle očekávání, byl po 48 dnech jejich prodej ukončen.

Microsoft Kin One a Kin Two

Microsoft Kin One a Kin Two

FOTO: Microsoft

A to i přesto, že Microsoft za jejich vývoj podle své výroční zprávy zaplatil 240 miliónů dolarů, tedy 4,5 miliardy korun.

„Je to absolutní selhání,“ hodnotil prodej telefonů Kin One a Kin Two analytik Charles S. Golvin z agentury Forrester Research, který neskrýval překvapení nad tím, jak rychle firma celý projekt ukončila. [celá zpráva]