Nejvíce stížností přichází v angličtině, ale také například v bulharštině a dalších jazycích. "V této souvislosti proto ČTÚ považuje za nutné znovu upozornit na to, že jednacím jazykem při řízeních a jednáních, která jako správní orgán vede, je primárně čeština. Užívání jiných jazyků podléhá zvláštnímu režimu upravenému zákonem," uvedl mluvčí František Malina.

Podle úřadu by si cizinci měli na své náklady obstarat tlumočení. Pokud jde o občana ČR patřícího k některé národnostní menšině, která tradičně a dlouhodobě žije na území České republiky, má před správním orgánem právo činit podání a jednat v jazyce své národnostní menšiny. V tom případě by tlumočení hradil úřad.

Cizinci si nejčastěji stěžují na nevyžádané hovory, tedy především nabídky služeb nebo průzkumy. Stejně jako Češi se pak na úřad obrací také kvůli cenám a kvalitě služeb operátorů.

Celkem loni ČTÚ dostal téměř 1800 stížností, což je o tři procenta více než v roce 2010. Vedle toho řešil 123 000 sporů kvůli vyúčtování telekomunikačních služeb. Jejich počet vzrostl o pětinu.