Více než dvě třetiny uživatelů tvoří lidé, kteří využívají datový tarif přímo pro surfování nebo stahování dat prostřednictvím chytrého mobilu, menšinu představují zákazníci, kteří připojují svůj notebook přes modem.

Například v síti O2 využívá aktuálně rychlé datové přenosy 1,33 miliónu zákazníků, z toho 930 000 z nich využívá internet v mobilu a 400 000 internet v notebooku. Ještě v roce 2009 měla firma méně než polovinu uživatelů a o rok dříve jen 212 000 uživatelů mobilního internetu.

"Změnila se také struktura zákazníků, kteří datové služby využívají. Výrazně narostl počet zákazníků, kteří dříve surfovali pouze občas, náhodně a nyní mají paušální internet v mobilu. Zaplatí 150 Kč měsíčně a mohou surfovat bez ohledu na počet minut," uvedl mluvčí O2 Hany Farghali.

Chytré telefony tvoří polovinu prodejů

U T-Mobilu využívá internet na cesty a v mobilu přes 1,2 miliónu uživatelů. Třetinový nárůst podle mluvčí Martiny Kemrové podpořilo rozšíření chytrých telefonů, které jsou více operátory dotované, nebo zavedení datového balíčku na jeden den.

"Internet v mobilu, či mobilní internet pravidelně využívá zhruba pětina našich zákazníků. Oproti loňskému roku jejich počet vzrostl zhruba o čtvrtinu zejména díky stále se rozšiřujícímu portfoliu chytrých telefonů, které tvoří 80 procent celkové nabídky mobilů u Vodafonu a díky prodeji datových tarifů v balíčcích společně s hlasovými a SMS službami," dodal mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický.

Chytré mobilní telefony v současnosti tvoří přes 50 procent prodeje u operátorů. Jejich rozšíření nahrává stále se snižující cena. Ta letos klesla pod 3000 korun, zatímco ještě loni byla více než 5000 Kč.