„Díky mobilnímu telefonu se až desetina internetové populace připojuje k internetu kdekoliv se jí zachce. O něco častěji se příznivci připojení z mobilu najdou mezi muži,“ uvedli tvůrci průzkumu ve zprávě s tím, že sedmiprocentní nárůst proti poslednímu měření je zčásti možné přičíst lepší dostupnosti takzvaných chytrých telefonů, které využívají internet pro mnohé ze svých funkcí.

Statistika pojednává také o tom, co dělají Češi na internetu. Často se věnují on-line nakupování (52 %), sledování videí a ukázek na webu (58 %). Vlastní blog píše jen osm procent dotázaných. Naopak enormní je zájem o sociální sítě (53 %).

„Na sociálních sítích tráví svůj čas už více než polovina českých uživatelů internetu. Ve věkové kategorii 15-24 let navštěvuje komunitní weby téměř 90 % dotázaných. Silná je také skupina třicátníků. Soustavně se na sociálních sítích zvyšuje i zastoupení starších věkových skupin. Uživatelů kolem padesátky se na komunitách pohybuje čtvrtina,“ píše se ve zprávě.

Výzkum SEKV, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost Mediaresearch, byl uskutečněn na reprezentativním vzorku 2146 respondentů starších deseti let, kteří se k internetu připojují alespoň jednou měsíčně.