Klíčovým trendem v posledních deseti letech se podle partnera Deloitte Jakuba Sovy stala konvergence. "Technologie, média a telekomunikace jsou nyní ještě více propojeny a vzájemně na sobě závislé než kdykoliv dříve. Přichází éra lehkých a přenosných zařízení s dotykovými displeji, které díky přístupu na mobilní internet zprostředkují uživatelům prakticky jakýkoliv digitální obsah," dodal.

Takzvané chytré telefony i tablety budou nadále využívat více operačních systémů. "Stále totiž mezi nimi není definován standard. Spojuje je pouze fakt, že většina z nich používá podobný, méně výkonný procesor. Očekáváme také, že žádný z operačních systémů nebude mít do konce roku 2011 dominantní tržní podíl na trhu," doplnil Zdeněk Křížek z Deloitte.

Reklama na sociálních sítích bude skromná

V oblasti prodeje digitální hudby výnosy z digitální distribuce hudebních nahrávek převýší výnosy z klasického prodeje hudby na CD nosičích či vinylových deskách, předpokládá Deloitte.

V oblasti médií si bude televize nadále upevňovat pozici "super média" a zdroje největších příjmů z reklamy. Naopak příjmy z reklamy na sociálních sítích budou spíše velmi skromné, odhaduje Deloitte. Počet uživatelů sociálních sítí typu Facebook sice přesáhne jednu miliardu a objem komunikace uživatelů na sociálních sítích převýší objem firemní komunikace, příjmy z reklamy v této oblasti ale budou tvořit jen zhruba jedno procento celkových výdajů na reklamu.