Správci internetových stránek se nejčastěji provinili třemi základními chybami. V mnoha případech chyběly jasně uvedené ceny za stažení vyzvánění, prodejce o sobě neuváděl úplné informace a v mnoha případech inzerovali vyzvánění "zdarma", nikde však již neuvedli, že si je třeba tuto službu  předplatit.

"Toto šetření, které probíhalo v celé EU, bylo přímou odpovědí na stovky žádostí od rodičů a spotřebitelů z mnoha členských států. Mladí lidé by se neměli stávat oběťmi nekalých praktik, jako je klamavá reklama, které je nalákají, aby si předplatili vyzváněcí tóny, o nichž si mysleli, že jsou zdarma. A na rodiče by neměla čekat nepříjemná překvapení na účtu za telefon poté, co si jejich děti omylem předplatily více služeb, než bylo dohodnuto," řekla novinářům eurokomisařka pro ochranu spotřebitelů Meglena Kunevová.

Některé členské státy EU dokonce při společné unijní akci neváhaly provozovatelům stránek vyměřit značné pokuty, což se týká především Itálie. Devět tamních společností, mezi něž patří i velcí operátoři jako Vodafone či Telecom Italia, muselo zaplatit pokutu dva milióny eur (zhruba 52 miliónů korun) za poskytování nejasných informací, které se týkaly například počtu vyzváněcích tónů za uvedenou cenu.

Evropané vlastní více než 495 miliónů mobilních telefonů. Samotné vyzváněcí tóny podle odhadů představovaly v roce 2007 v Evropě 29 procent celkového trhu s obsahem do mobilních telefonů (to je asi o deset procent více než v roce 2006). Hodnota prodeje vyzváněcích tónů v Evropě v roce 2007 se odhaduje na 691 miliónů eur (téměř 18 miliard korun).