"Je to komponenta na bázi webové aplikace, která umí jednoduše připravit z podkladů webové stránky, fotografií či textů, mobilní stránku. Ta bude zobrazena na všech mobilních telefonech," řekl Mikula.

Seznam.cz nabídne tuto službu nejprve svým obchodníkům, kteří připravují kampaně pro klienty společnosti, pak zadavatelům reklamy a mediálním agenturám. "Uvažujeme i o spuštění pro naše uživatele, aby si mohli založit vlastní mobilní web," dodal Mikula.

Podle něj podobnou službu nyní nabízejí například Zlaté stránky společnosti Mediatel. O ceně projektu ani o obchodním modelu při nabídce této služby se zatím nechtěl Mikula vyjadřovat.

Mobil jako sedmé masmédium

Prostřednictvím mobilních telefonů už nyní šíří provozovatelé velkých serverů ve spolupráci s mobilními operátory internetový obsah a také reklamní kampaně. Zpravidla jsou tyto kampaně podle Patricka Zandla z internetového portálu Lupa.cz v podobě bannerů, ale také SMS a MMS zpráv. V tomto typu reklamy je podle něj velký potenciál.

"Mobil je v podstatě sedmé masmédium a jeho výhodou je, že je stále v dosahu, zpravidla nepřetržitě zapnutý a data o zákaznících mobilních operátorů lze snadno využít pro marketingové cílení," řekl Zandl.

Jeho slova potvrdil také Tomáš Mátl ze společnosti Vodafone. "U těchto kampaní je možné cílit na základě znalostí o zákazníkovi, a také jsou dobře měřitelné, což je důležité pro zadavatele reklamy," uvedl.