Hlavní obsah

Lidé si stále častěji stěžují na telekomunikační firmy v Česku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Počet stížností na služby poskytované telekomunikačními firmami letos vzrostl. Zatímco loni v prvním čtvrtletí lidé podali k Českému telekomunikačnímu úřadu (ČTÚ) 342 stížností, letos jich ve stejném období bylo 372. Vyplývá to ze zprávy úřadu.

Foto: Profimedia.cz

Zhruba polovina stížností přišla e-mailem a čtvrtina písemně.

Článek

Zhruba třetinu vyhodnotil úřad jako nedůvodné, protože nebyl porušen telekomunikační zákon, a ve 43 případech nebylo řešení stížností v působnosti ČTÚ. Celkem 261 podání se týkalo telekomunikačních služeb, na 49 téměř z nuly vzrostl počet stížností na digitální televizní vysílání, na které postupně Česko přechází.

Zhruba polovina stížností přišla e-mailem a čtvrtina písemně. Z dlouhodobého hlediska se podíl stížností podaných e-mailem zvyšuje. ČTÚ proto připravuje umístění elektronického formuláře k podání stížností a podnětů na své webové stránky, což umožní lépe a rychleji podání vyhodnotit a vyřídit stížnost.

Vedle toho rozhodl úřad od ledna do května 32 336 účastnických sporů o zaplacení ceny za poskytnuté služby, což je zhruba o pět procent méně než loni. Počet řízení ale o pětinu vzrostl.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám